مدیران خودروعصر اعتبار

رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور:

۳۳ درصد مدارس نیازمند ایمن‌سازی هستند

عصر ساختمان- رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: یک‌هزار خیر مدرسه‌ساز در خارج از کشور سکونت دارند.

۳۳ درصد مدارس نیازمند ایمن‌سازی هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  محمدرضا حافظی در حاشیه هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: جامعه خیرین مدرسه‌ساز پدیده مبارکی است که شاهد بروز و ظهور آن بوده‌ایم و می‌توان ضریب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز را 35 درصد دانست که پیش‌بینی می‌شود امسال این ضریب به 37 درصد افزایش یابد.

    وی افزود: میزان تعهد خیرین مدرسه‌ساز در جشنواره خیرین در استان‌های مختلف متفاوت بوده است؛ به عنوان مثال میزان تعهد در خراسان رضوی 90 میلیارد تومان، خوزستان 100 میلیارد تومان، شهرستان‌های تهران 300 میلیارد تومان بوده است که پیش‌بینی می‌شود در مجموع این تعهدات به 100 میلیارد تومان برسد.

    این خیر مدرسه‌ساز به حضور خیرین خارج از کشور اشاره و خاطرنشان کرد: شاهد حضور یک‌هزاز خیر از سایر کشورها هستیم؛ به عنوان مثال خیری از انگلستان 80 میلیارد تومان، از سوئد برای ساخت 428 مدرسه و ... کمک کرده است.

    رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه برای مشارکت در امر مدرسه‌سازی نیازمند منابع مالی گسترده نیستیم، اظهار کرد: در دین مقدس اسلام به این موضوع تاکید شده است که هر شخصی در حد توان خود در امور خیریه مشارکت کند و لذا نمی‌توان ثروت را دلیل مشارکت در امور خیر دانست.

    حافظی تصریح کرد: حرکت بزرگ فرهنگی مدرسه‌سازی از 19 سال پیش آغاز شده است که در ابتدای امر حضور خیرین مدرسه‌ساز در این زمینه انگشت‌شمار بوده و در ابتدا تصور نمی‌شد که شاهد مشارکت گسترده در این زمینه باشیم.

    وی افزود: میزان مشارکت خیرین مدرسه‌ساز سال به سال افزایش یافته به‌گونه‌ای که در سال 88 که اعتبارات دولتی در این زمینه 386 میلیارد ریال بوده است، شاهد مشارکت خیرین به مبلغ 740 میلیارد ریال بودیم.

    این مسئول خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز همواره در میسر مدرسه‌سازی حضور گسترده داشته‌اند و مشکلات فراوان همچون تحریم‌ها نیز نتوانست جلوی این حرکت عظیم را بگیرد لذا هم‌اکنون در کشور 600 هزار خیر حضور داشته و یک هزار خیر نیز از سراسر جهان به امر مدرسه‌سازی کمک می‌کنند.

    رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: 35 درصد مدارس کشور به همت خیرین ساخته شده و همچنین 33 درصد مدارس نیازمند ایمن‌سازی هستند. سال گذشته در کنگره جهانی یونسکو حضور داشتم که در آن‌جا این موضوع که چرا دانش نمی‌تواند بستری برای توسعه پایدار باشد، بررسی شد که برخی از کشورها در این کنگره فقر مالی را مطرح کردند ولی من در آنجا مثال نقضی از دانش‌آموزان برخی مناطق ایران به آنها معرفی کردم.

    حافظی عنوان کرد: نمونه این‌گونه فعالیت‌ها را می‌توان تلاش دانش‌آموزان منطقه اسلام‌شهر دانست که توانستند با قلک‌های خود مبلغ 600 میلیون تومان جمع‌آوری کرده و مدرسه مهرورزان را بسازند و یا در استان گلستان نیز قلک‌هایی بین دانش‌آموزان توزیع و مبلغ جمع‌آوری شده از هر قلک 200 تومان تا 25 هزار تومان بود که قدم‌های بزرگی برای مدرسه‌سازی با این مبالغ برداشته شد و امیدواریم در آینده شاهد این موضوع باشیم که همه دانش‌آموزان خیر مدرسه‌ساز هستند.

    کم‌ترین کمک به مدرسه‌سازی دوهزار ریال بوده است

    رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور تاکید کرد: کم‌ترین کمک به مدرسه‌سازی دوهزار ریال بوده است که قلک‌هایی به کودکان داده شده بود تا آن‌را پر کنند مبلغ داخل قلک‌ها بین 200 تومان تا 25 هزار تومان بود که کودکان برای بزرگ نشان دادن کمک خود، قلک‌ها را با میخ و کلید شکسته پر کرده بودند.

     محمدرضا حافظی همچنین در این جشنواره گفت: حرکت بزرگ فرهنگی مدرسه‌سازی از 19 سال پیش آغاز شده و در ابتدای امر حضور خیرین مدرسه‌ساز در این زمینه انگشت‌شمار بوده و در ابتدا تصور نمی‌شد که شاهد مشارکت گسترده در این زمینه باشیم.

    وی افزود: میزان مشارکت خیرین مدرسه‌ساز سال به سال افزایش یافت، به‌گونه‌ای که در سال 88 که اعتبارات دولتی در این زمینه 386 میلیارد ریال بود، شاهد مشارکت خیرین به مبلغ 740 میلیارد ریال بوده‌ایم.

    حافظی اظهار کرد: 35 درصد مدارس کشور به همت خیرین ساخته شده و 33 درصد مدارس نیازمند ایمن‌سازی است.

    حافظی تصریح کرد: بستر توسعه پایدار در کشور مدرسه است، به‌گونه‌ای که باید تاکید کرد مدرسه‌سازی را می‌توان مقدم بر مسجد‌سازی دانست، لذا از همه مردم دعوت می‌شود در این کار خیر پیش‌قدم شوند زیرا اثرات مثبت زیادی در زندگی برای آن‌ها دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار