مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر شبکه ملی شتاب نگاری زلزله خبر داد؛

خریداری بیش از ۵۰۰ دستگاه شتاب نگار زلزله در کشور

عصر ساختمان-فرزانگان گفت: ۵۰۰ دستگاه شتاب نگار زلزله با تأمین مالی به موقع در چند سال گذشته خریداری شده است.

خریداری بیش از ۵۰۰ دستگاه شتاب نگار زلزله در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسماعیل فرزانگان مدیر شبکه ملی شتاب نگاری زلزله در نشست خبری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اصحاب رسانه، با بیان اینکه پایه‌ریزی ما برای ایجاد شبکه شتاب نگاری سال 52 صورت گرفته است، گفت: بعد از وقوع زلزله‌هایی از جمله رودبار و طبس توانستیم با رایزنی‌های صورت گرفته 270 شبکه شتاب نگار زلزله را در مناطق زلزله خیز نصب کنیم.

    او گفت: بعد از وقوع زلزله رودبار هزار و 238 دستگاه شتاب نگار دیجیتال را جایگزین دستگاه‌های شتاب نگار قبلی کردیم.

    این مقام مسئول ادامه داد: در سال 1396 بعد از 25 سال که 8  سال از عمر دستگاه‌های شتاب نگار زلزله می‌گذشت زلزله سهمگین سر پل ذهاب رخ داد، این در حالی بود که ما پیش از این بر نوسازی واحد‌های مسکونی و همچنین دستگاه‌های شتاب نگار  هشدار داده بودیم.

    فرزانگان افزود: با همت مسئولان در تأمین اعتبار توانستیم با سازندگان درجه اول در 2 مرحله اقدام به خریداری دستگاه‌های شتاب نگار کنیم به طوری که بیش از 500 دستگاه شتاب نگار را تهیه  و وارد کشور کرده‌ایم. همچنین 161 دستگاه شتاب نگار آنلاین هم از طریق سیستم‌های کلی وبه صورت برخط میزان شدت زلزله را اعلام می‌کنند.

    مدیر شبکه ملی شتاب نگاری زلزله با بیان اینکه از طریق این دستگاه‌ها بعد از وقوع زلزله می‌توانیم نقشه‌های پاسخ زلزله و ارزیابی آن‌ها را تهیه کنیم، گفت: تمامی این نقشه‌ها در اختیار مدیریت بحران قرار می‌گیرد و آن‌ها بلافاصله بیشترین مناطقی که زلزله در آن‌ها رخ داده است را مشخص می‌کند.کمتر از 10 دقیقه می‌توانیم با استفاده از این دستگاه‌ها نقشه‌های مراکز وقوع زلزله و میزان ریشتر آن‌ها را مشخص کنیم.

    فرزانگان تأکید کرد: متأسفانه در چند سال گذشته توجه چندانی به ایجاد این مراکز نمی‌شد، اما هم‌اکنون با تأمین اعتبار و منابع مالی اقدام به خریداری دستگاه‌های جدید شتاب نگار زلزله کرده‌ایم.

    مدیر شبکه ملی شتاب نگاری زلزله در پایان گفت: امیدواریم با تأمین اعتبار به موقع بتوانیم با تأمین اعتبار و رایزنی‌ها از طریق کشور‌های مختلف دستگاه‌های شتاب نگار جدیدتری را وارد کشور کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار