مدیران خودروعصر اعتبار

کیانپور:

دولت هر چه سریعتر لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را تعیین تکلیف کند

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه به علت عدم تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، دلالان به هر میزانی که می خواهند اقدام به خرید و فروش ملک می کنند، این مسئله موجب کاهش عرضه و افزایش تقاضا شده است.

دولت هر چه سریعتر لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را تعیین تکلیف کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره ضرورت تصویب و تعیین تکلیف لایحه مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: یکی از مهم ترین ابزارهای مهم برای مدیریت بازار مسکن، اعمال مالیات بر بازار مسکن است.

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دو سال اخیر بازار مسکن دچار التهاب چشمگیری شده و این مسئله موجب افزایش 120 درصدی قیمت مسکن شد.

    فعالیت دلالان یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن

    وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن، فعالیت دلالان و سوداگران در بازار بود، در شرایطی که بازار بدون نظارت وزارت راه و شهرسازی به حال خود رها شده، دلالان فضا را برای اقدامات سوداگرایانه مهیا دیدند.

    متأسفانه به علت عدم تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، دلالان به هر میزانی که می خواهند اقدام به خرید و فروش ملک می کنند، این مسئله موجب کاهش عرضه و افزایش تقاضا شده است
    کیانپور تصریح کرد: متأسفانه به علت عدم تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، دلالان به هر میزانی که می خواهند اقدام به خرید و فروش ملک می کنند، این مسئله موجب کاهش عرضه و افزایش تقاضا شده است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: قانون مالیات بر عایدی سرمایه، قانونی ضد دلالی است و قطعا می تواند از التهابات بعدی بازار مسکن جلوگیری کند، از این رو اگر این قانون پنج سال پیش به تصویب می رسید، ما در دو سال اخیر شاهد جهش چشمگیری قیمت ها نبودیم.

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا دولت باید هر چه سریع تر لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را تعیین تکلیف کرده تا مجلس به سرعت برای تصویب آن ورود کند، هر چند که با افزایش 120 درصدی قیمت مسکن، بازار در شرایط کنونی اشباع شده و تا مدت ها دلالان فضایی برای فعالیت و سوداگری پیدا نخواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار