مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

۸۰ درصد آتش سوزی‌های بوستان چیتگر هدایت شده است

عصر ساختمان- فراهانی درباره حق آبه ، دلایل آتش سوزی، چارت سازمانی و آفات درختان بوستان چیتگر گزارشی ارائه داد.

۸۰ درصد آتش سوزی‌های بوستان چیتگر هدایت شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در بازدید از آخرین وضعیت بوستان چیتگر با تأکید بر این نکته که عمده مشکل ایجاد شده در بوستان چیتگر در دو دهه اخیر ایجاد شده است، گفت: برای حل مشکل فضای سبز در شهر تهران باید بر روی حل آن تمرکز کرده تا بتوانیم اثربخشی بالایی ایجاد کنیم و به اعتقاد من بزرگترین مشکل پارک جنگلی چیتگر قطع آب آن است که لوله‌های 400 میلی‌لیتر و 500 میلی‌لیتر عامل آبیاری درج شده است.

    عضو شورای شهر تهران در تشریح راه کار‌های حل این مشکل گفت: ما در مدیریت شهری و شورای شهر به شرکت آب و فاضلاب کمک‌های زیادی کردیم و سال گذشته مصوبه‌ای را گذراندیم برای اشتراک و انشعاب جهت توسعه تصویه خانه شهر تهران از این رو در مقال تسهیلات ارائه شده به شرکت آب و فاضلاب می‌خواهیم امتیازاتی برای حل مشکل کم آبی بوستان چیتگر در نظر بگیرد.

    او تأکید کرد: اگر ما نتوانیم مشکل کمبود آب بوستان چیتگر را حل کنیم از این رو حرکت به سمت درخت کاری سودی ندارد، زیرا کاشت درخت بدون آب بی فایده است.

    فراهانی با اشاره به آتش سوزی‌های چند سال اخیر در بوستان چیتگر گفت: آمار‌ها و گزارش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از آتش سوزی‌های رخ داده به صورت عمدی بوده که 20 هکتار از بوستان جنگلی چیتگر بر اثر همین آتش سوزی‌ها از بین رفته‌اند و باید برای جلوگیری از بروز آتش سوزی فکر اساسی کرد.

    فراهانی عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: مسبب 20 درصد آتش سوزی‌های بوستان چیتگر مردم هستند که با آموزش و تابلو‌های هشدار دهنده مشکل را می‌توان حل کرد، اما باید توجه داشت 80 درصد دیگر به صورت هدایت شده رخ داده است.

    عضو شورای شهر تهران بیان کرد‌: پرسش دیگری که مطرح است چرا از سال 93 مدیریت شهری منطقه 22 به دنبال اصلاح چارت سازمانی نبوده و من این موضوع در صحن شورای شهر در دستور کار قرار می‌دهم و از آقای مظاهریان معاون برنامه ریزی شهرداری تهران می‌خواهم که این موضوع را دنبال کند.

    او با اشاره به آفات درختان بوستان چیتگر گفت: 3 هزار درخت آفت زده هستند که اگر شیوع پیدا کند بخش زیادی از درختان بوستان جنگلی چیتگر از بین می‌رود.

    فراهانی افزود: طبق گزارش‌ها 40 درصد آب‌های موجود چاه‌های بوستان چیتگر در انحصار مراکزی، چون اُپارک و سوارکاری است که باید پرسید چرا هیچ هزینه‌ای بابت آن پرداخت نمی‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار