مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات جدید افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان

عصر ساختمان- مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات پرداختی از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان افتتاحی سال ۱۳۹۸خبر داد و گفت:اگرمتقاضیان پس از گذشت ۵ سال از افتتاح حساب می خواهند از تسهیلات ۱۵۰۰ میلیون ریالی استفاده کنندماهانه ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار ریال در حساب خود سپرده‌گذاری کنند.

جزئیات جدید افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد حسن مرادی از افزایش سقف تسهیلات پرداختی از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان افتتاحی سال 1398خبر داد و گفت: برای افتتاح‌کنندگان حساب در سال 1398، ضرایب لازم برای استفاده از سقف تسهیلات در پایان سال پنجم8.97برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهر تهران، 6.58 برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهرهای بزرگ و5.02برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرهاست.

    وی اعلام کرد: سقف تسهیلات اعطایی و مبالغ واریزی برای حساب‌های پس‌انداز جوانان افتتاحی سال 1398 در مناطق مختلف جغرافیایی افزایش یافت. بر این اساس، سقف تسهیلات متعلقه براساس تقسیم بندی جغرافیای در پایان سال پنجم برای حساب‌های افتتاحی طی سال‌ جاری در شهر تهران، شهرهای بزرگ(کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه) و سایر شهرها به ترتیب 1500، 1100 و840 میلیون ریال و در پایان سال پانزدهم به ترتیب 2500، 2100 و 1840 میلیون ریال خواهد بود.

    مرادی اظهار کرد: چنانچه دارنده حسابی بخواهد در پایان سال پنجم تا پانزدهم از سقف تسهیلات فوق الذکر استفاده نماید باید سپرده‌گذاری خود را با مبالغی بیشتر آغازکند. برای افتتاح کنندگان حساب در سال 1398، ضرایب لازم برای استفاده از سقف تسهیلات در پایان سال پنجم8.97برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهر تهران، 6.58 برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهرهای بزرگ و5.02برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرهاست. همچنین، حداقل مبلغ واریزی ماهیانه برای افتتاح کنندگان حساب پس انداز مسکن جوانان در سال 98 مبلغ 500 هزار ریال است که این رقم در سال‌های بعدی تا پایان دوره 15 ساله به تدریج افزایش یافته و به یک میلیون و 60 هزار ریال می‌رسد.

    به عنوان مثال اگر فردی قصد دارد در تهران پس از گذشت 5 سال از افتتاح حساب، از تسهیلات 1500 میلیون ریالی استفاده کند، باید در سال اول به جای ماهانه 500 هزار ریال، 4 میلیون و 485 هزار ریال در حساب خود سپرده‌گذاری کند.

    مرادی در این باره افزود: یکی ازمزایای حساب پس اندازمسکن جوانان برنامه ای بودن حساب می باشد و این امکان را به سپرده گذار می دهد که بتواند واریزی های خود را طی5 تا 15 سال به صورت ماهیانه یاسالیانه و یا یکجا در زمان افتتاح حساب واریز نماید. از دیگر مزایای این حساب، استفاده از تسهیلات جوانان برای خریدیا احداث و تکمیل یک واحدمسکونی، جعاله و توام با حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، اوراق گواهی حق تقدم به صورت انفرادی و زوجین است.

    وی همچنین تاکید کرد: هرکدام از سپرده گذارانی که در سال‌ جاری و قبل از صدور این بخشنامه اقدام به افتتاح حساب نموده‌اند باید برای اطلاع از کسری حساب و تکمیل موجودی به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه نمایند.

    در حال حاضر نرخ سود تسهیلات با سپرده از محل حساب پس انداز مسکن جوانان 9 درصد وحداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات 20 سال است که بیشترین دوره بازپرداخت اقساط در شبکه بانکی کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار