مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس بازار مسکن:

قیمت خانه به سال ۹۶ برنمی‌گردد / هشدار به خریداران خانه

عصر ساختمان- یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: قیمت خانه هرگز به سال‌های ۹۶ برنمی‌گردد. رفتار قهرآمیز از بازار برای مصرف‌کننده به صلاح نیست.

قیمت خانه به سال ۹۶ برنمی‌گردد / هشدار به خریداران خانه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تجارت‌نیوز، مردادماه امسال قیمت مسکن نسبت به ماه قبل در 18 منطقه از مناطق 22 گانه شهر تهران کاهش و در چهار منطقه افزایش داشته است.

    نبض بازار مسکن در 18 منطقه‌ تهران متوقف و قیمت ماهیانه منفی شد. آمار گویای آن است که مردادماه 1398 قیمت آپارتمان در مناطق 1، 2، 4، 5، 6، 7، 9، 10، 11، 12، 13، 14، 15، 17، 18، 19، 21 و 22 نسبت به ماه قبل کاهش داشته و تنها در چهار منطقه از تهران شامل 3، 8، 16 و 21 نرخ‌ها تا حد اندکی افزایش را به ثبت رساند.

    بیشترین افت قیمت ماهانه در منطقه 19 با 8.8 درصد کاهش مربوط می‌شود. حال آیا قیمت خانه در بازار واقعا ارزان شده است؟

    یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خانه در نیمه دوم سال ارزان می‌شود؟  گفت: قیمت مسکن تحت تاثیر سکوت بازارهای موازی همچون بازار ارز، طلا و بورس آرام گرفته است. همین عوامل باعث شده که قیمت خانه در مناطق مختلف تهران ارزان شود.

    منصور غیبی افزود: با توجه به کاهش حباب قیمت مسکن، به مصرف‌کنندگان پیشنهاد می‌شود براساس بودجه مورد نظر به خرید خانه اقدام کنند؛ چرا که در شرایط فعلی بازار مسکن آرام است و امکان چانه‌زنی برای خریداران وجود دارد. در حقیقت شرایط موجود به نفع خریداران است و پیشنهاد ما نیز خرید خانه به مصرف‌کنندگان نهایی است.

    او در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خانه در آینده ارزان می‌شود یا خیر؟ پاسخ داد: قیمت خانه هرگز به سال‌های 96 برنمی‌گردد. قیمت هر متر خانه در منطقه پنج تهران پنج میلیون تومان بود اما امروز متوسط قیمت خانه در این منطقه به متری 16 میلیون تومان می‌رسد.

    غیبی در ادامه اظهار کرد: البته با توجه به کاهش قیمت مسکن هنوز المانی در شاخص‌های مهم اقتصادی در ریزش قیمت مسکن وجود ندارد. یعنی دلیل قانع کننده‌ای بابت ارزان شدن قیمت خانه مشاهده نمی‌شود. از این‌رو معتقدیم که ممکن است این آرامش فعلی در بازار مسکن مقطعی و کاذب باشد.

    این کارشناس بازار مسکن گفت: برخی از افراد به دلیل افزایش یک‌باره قیمت مسکن از این بازار قهر کرده‌اند در حالی که رفتار قهرآمیز از بازار برای مصرف‌کننده به صلاح نیست. ممکن است کوچکترین نشانه یا رفتار سیاسی دوباره بازار مسکن را به چالش بکشاند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو