مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران:

حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی دو مبحث مهم حوزه ساخت وساز است

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خواستار تدوین منشور اخلاقی مهندسان ساختمان به منظور پاسداشت توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و تدوین منشوراخلاقی مهندسان طراح، ناظر، بازرس و پیمانکار در صرفه جویی مصرف انرژی به عنوان دو موضوع مهم در حوزه ساخت وساز شد.

حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی دو مبحث مهم حوزه ساخت وساز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان تهران، حبیب الله بیطرف در نهمین جلسه دبیرخانه الزامات زیست محیطی در تولید ساختمان افزود: این دو مساله مهم باید در ساخت ساختمان ها مورد توجه جدی قرار گیرد.
    درادامه این جلسه، محمد شکرچی زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ورود نظام مهندسی ساختمان به بحث الزامات زیست محیطی تولید ساختمان را اقدامی مبارک دانست و گفت: اسناد بالادستی محکمی در زمینه محیط زیست در کشور وجود دارد اما در مرحله عملیاتی موفق عمل نکرده‌ایم و لازم است بسیار جدی به این موضوع بپردازیم.
    وی افزود: بی توجهی به محیط زیست در همه بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور دیده می‌شود و در بخش ساخت و ساز در سطح وسیعی در زمینه‌هایی همچون برداشت از منابع، تولید مصالح ساختمانی، اجرا، بهره‌برداری، تخریب و نوسازی شاهد این بی توجهی هستیم.
    شکرچی‌زاده از آمادگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در زمینه همکاری با سازمان نظام مهندسی در مبحث الزامات زیست محیطی خبر داد و گفت: این مرکز هم به لحاظ ساختاری و هم اسناد و قوانین حاکمیتی امکانات لازم را برای هرگونه همکاری با متولیان ساخت و ساز کشور دارد و امیدواریم با هم‌افزایی مناسب، آسیب‌های موجود در صنعت ساختمان را از جمله شیوه‌های ناکارآمد ساختمان، حمل و نقل، تغییر اقلیم، شدت مصرف انرژی برطرف کنیم.
    وی در پایان با اشاره به فعالیت های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حوزه مرتبط با انرژی اظهارداشت: تهیه ویرایش جدید مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ( صرفه جویی در مصرف انرژی) در دست اقدام است و امیدواریم تا پایان امسال در اختیار مهندسان و جامعه مهندسی قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو