مدیران خودروعصر اعتبار

مقصودی مطرح کرد:

تشکیل کنسرسیوم دولتی برای مدیریت بازار مسکن

عصر ساختمان- نماینده مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی در پروژه های ساختمان سازی تأثیر میزان اخذ عوارض و مالیات‌های دریافتی نسبت به مصالح ساختمانی بسیار بیشتر است، از این رو دستگاه های دولتی باید نسبت به کاهش هزینه های تمام شده اقدام کنند.

تشکیل کنسرسیوم دولتی برای مدیریت بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، حسین مقصودی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت بازار مسکن، گفت: متأسفانه در دو سال اخیر قیمت مسکن در کشور به ویژه در کلانشهرها خلاف عرف و رویه بازار افزایش پیدا کرده است، حال اگر در شرایط کنونی قیمت ها درصدی پایین می آید، نمی توان آن را سقوط قیمت در بازار مسکن دانست.

    هیچ یک از اقشار جامعه توان خرید کوچک ترین مسکن را ندارند

    نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز هیچ یک از اقشار جامعه توان خرید کوچک ترین مسکن را ندارند و این مسئله عملا به تشدید رکود در بازار دامن زده است، در شرایط کنونی قدرت خرید کاهش یافته و به نظر من حتی اگر قیمت ها پایین بیاید، باز مردم توان تأمین مسکن جدید را ندارند.

    لزوم ورود جدی دولت به پرونده گرانی بازار مسکن

    برای مدیریت بازار مسکن و حل مشکلات این حوزه باید کنسرسیومی متشکل از مسئولان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شود
    مقصودی بر لزوم ورود جدی دولت به پرونده گرانی بازار مسکن تأکید کرد و افزود: به نظر من برای مدیریت بازار مسکن و حل مشکلات این حوزه باید کنسرسیومی متشکل از مسئولان وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شود.

    وی گفت: وظیفه اصلی این کنسرسیوم باید یافتن راه کارهایی برای کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن باشد، در شرایط کنونی بخش زیادی از گرانی مسکن در کشور به دلیل بالا بودن عوارض و مالیات های مرتبط با ساخت مسکن است که توسط دستگاه ها از سازنده و مالک اخذ می شود.

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی در پروژه های ساختمان سازی تأثیر میزان اخذ عوارض و مالیات‌های دریافتی نسبت به مصالح ساختمانی بسیار بیشتر است، از این رو دستگاه های دولتی و مدیریتی باید نسبت به کاهش هزینه های تمام شده اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار