مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰ مدرسه بنیاد برکت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه افتتاح شد

عصر ساختمان- محمد مخبر روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح مدرسه برکت نصر در منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: شما لشکر امام زمان (عج) برای حفظ نظام مقدس اسلامی هستید.

۱۰ مدرسه بنیاد برکت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، وی با تأکید بر ادامه فعالیت‌های عمرانی و خدماتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان سرپل ذهاب گفت: علاوه بر مدرسه‌سازی، ایجاد اشتغال نیز در سرپل ذهاب در دستور کار است و از 15 هزار شغلی که طی سه سال آینده در استان کرمانشاه به بهره‌برداری خواهد رسید، یک هزار و 500 شغل در این شهرستان ایجاد می‌شود.

    وی از تأمین کانکس برای تمامی مدارس عشایر در سطح استان کرمانشاه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد و اظهار داشت: دانش‌آموزان باید بتوانند با آرامش خاطر به تحصیل بپردازند تا با عالم شدن، از نظام اسلامی دفاع کنند و براساس تدابیر مقام معظم رهبری، علم باید از ایران به سایر نقاط دنیا صادر شود.

     

    افتتاح مدرسه برکت نصر در سرپل‌ذهاب

    گفتنی است در دومین روز سفر رییس‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان کرمانشاه، علاوه بر افتتاح مدارس برکت، هزار و 538 واحد مسکن محرومین به‌ویژه در مناطق زلزله‌زده و پروژه‌های دیگری در حوزه‌های آب‌رسانی، ساخت پل، فرهنگی و مذهبی نیز به بهره‌برداری رسید.

    مخبر هم‌چنین از پارک علم و فناوری کرمانشاه و تعدادی از طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق زلزله‌زده و روستای «تپه عظیمه» سرپل ذهاب و مسکن‌های ساخته شده توسط این ستاد در این روستا بازدید کرد.

    مشاغل بازدیدشده بخشی از هزار و 300 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت است که در این سفر در استان کرمانشاه افتتاح می‌شوند.

    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

    البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

    مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می‌کنند.

    در این حادثه 78مدرسه تخریب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار