مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

قیمت اجاره مسکن باید سالانه متناسب با نرخ تورم تعیین شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از راه کارهای مدیریت بازار مسکن، تعیین میزان افزایش نرخ اجاره مسکن به صورت سالانه است، دولت می تواند در این رابطه اعلام کند که مثلا نرخ خرید و فروش و اجاره مسکن باید متناسب با میزان افزایش نرخ سالانه تورم بالا رود.

قیمت اجاره مسکن باید سالانه متناسب با نرخ تورم تعیین شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به افزایش 30 درصدی نرخ اجاره مسکن در 6 ماه اخیر، گفت: افزایش قیمت اجاره در نیمه نخست سال جاری نشأت گرفته از افزایش قیمت مسکن و رکود بازار مسکن در عرصه خرید و فروش بوده است.

    افزایش نرخ اجاره با کمبود مسکن اجاره‌ای مسئله ای قابل پیش بینی خواهد بود

    نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که قیمت مسکن افزایش یافته و گران شود، عملا خانواده برای تأمین مسکن خود به سمت اجاره نشینی هدایت می شوند، حال با افزایش تقاضا و کاهش عرضه، افزایش نرخ اجاره مسئله ای قابل پیش بینی خواهد بود.

    افزایش مدت زمان اجاره راه کار مدیریت بازار اجاره مسکن

    وی تصریح کرد: دولت در چند ماه اخیر نتوانسته، اقدام عاجلی را برای مدیریت بازار مسکن صورت دهد، در هر حال برای مدیریت بازار اجاره مسکن راه کارهای متفاوتی موجود است، یکی از این راه کارها افزایش مدت زمان اجاره است، یعنی آنکه حداقل زمان برای انعقاد قرارداد اجاره دو سال تعیین شود.

    قیمت اجاره مسکن باید متناسب با نرخ تورم سالانه تعیین شود

    یکی دیگر از راه کار، تعیین میزان افزایش نرخ اجاره مسکن به صورت سالانه است، دولت می تواند در این رابطه اعلام کند که مثلا نرخ خرید و فروش و اجاره مسکن باید متناسب با میزان افزایش نرخ سالانه تورم بالا رود

    کاظم زاده ادامه داد: یکی دیگر از راه کار، تعیین میزان افزایش نرخ اجاره مسکن به صورت سالانه است، دولت می تواند در این رابطه اعلام کند که مثلا نرخ خرید و فروش و اجاره مسکن باید متناسب با میزان افزایش نرخ سالانه تورم بالا رود.

    تولید مسکن استیجاری راه کار بلند مدت برای مدیریت بازار اجاره

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: البته دولت برای مدیریت بازار اجاره در بلند مدت نیز می تواند برنامه ریزی کند، تولید مسکن استیجاری یکی از راه کارها محسوب می شود، دولت می تواند با همکاری شهرداری ها نسبت به ساخت این مراکز اقدام کند و واحدهای ساخته شده را برای قیمت معقول و مناسب در اختیار خانوارها قرار دهد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم نظارت جدی دولت و وزارت راه و شهرسازی بر بازار اجاره مسکن تأکید کرد و گفت: قطعا اساسی ترین و مهم ترین مولفه مدیریت بازار مسکن، تقویت رویکرد نظارتی دولت است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار