مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مجلس :

تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی کفاف خرید مسکن را نمی‌دهد

عصر ساختمان- نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی را برای خرید مسکن طرح‌ریزی کرده که معتقدم این میزان تسهیلات، کفاف قیمت‌های کنونی مسکن را نمی‌دهد.

تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی کفاف خرید مسکن را نمی‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نابه‌سامانی‌های موجود در بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال اجرای طرح‌های متنوع مسکن‌سازی برای متعادل کردن عرضه و تقاضا در کشور است.

    وی افزود: در جلسه‌ای که به تازگی با وزیر کشور داشتیم، قول داد که از طریق برنامه‌ریزی‌های جدید در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها، نسبت به ساماندهی بازار مسکن اقداماتی انجام دهد، زیرا این امر می‌تواند ظرفیت تولید مسکن را بهبود بخشد.

    نماینده مردم آبادان در مجلس به برنامه دولت برای ارائه تسهیلات مسکن اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در شرایط فعلی که با افزایش بی‌رویه قیمت مسکن مواجه هستیم، تسهیلات 160 میلیون تومانی را برای خرید مسکن طرح‌ریزی کرده که معتقدم این میزان تسهیلات، کفاف قیمت‌های کنونی مسکن را نمی‌دهد.
    زوج‌های جوان توان پرداخت اقساط 5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن را ندارند

    شرفی با تأکید بر اینکه دولت باید از راه‌کارهای مختلف برای کاهش مدت زمان انتظار خرید مسکن استفاده کند، اظهار داشت: یکی از این مسائل، تقویت قدرت مالی خریداران است که از طریق ارائه تسهیلات با سود کم و افزایش مدت زمان پرداخت امکان‌پذیر است.

    وی ادامه داد:  در شرایط کنونی، میانگین دریافتی کارمندان، حدود 2 تا دو میلیون و 500 هزار تومان است، بنابراین در این شرایط یک زوج جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند، توان پرداخت اقساط 5 میلیون تومانی تسهیلات مسکن را ندارند که باید در این مسئله تجدیدنظر شود.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان با بیان اینکه دولت باید از راه‌های مختلف، از جمله ارائه اراضی رایگان، هزینه تولید مسکن را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: طبق آمارهای موجود، در شرایط فعلی، مدت‌ زمان انتظار برای خرید مسکن به بالای 50 سال رسیده که باید سیاست‌های حمایتی برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و کم‌درآمد تدوین شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو