مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

کمک ۱۵ میلیون تومانی وزارت نفت به هر واحد سیل زده مناطق نفت خیز

عصر ساختمان- مهدویان گفت: همچنین قرار است در مناطق نفت خیز وزارت نفت به هر واحد حدود ۱۵ میلیون تومان کمک کند و سعی می‌کنیم همه از این خدمات بهرمند شوند.

کمک ۱۵ میلیون تومانی وزارت نفت به هر واحد سیل زده مناطق نفت خیز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نفل از باشگاه خبرنگاران ، عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت اوضاع واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل اخیر، گفت: متاسفانه 22 استان کشور در نوروز 98 درگیر سیل شدند که برخی از این استان‌ها مانند لرستان، گلستان و مازنداران خسارت‌های زیادی را به خود دیدند. برخی دیگر از استان‌ها مانند مرکزی به دلیل فرسودگی بافت‌های شهری و تدوام بارش خسارت‌های جدی‌تری را شامل می شوند.

    او در ادامه در خصوص این که در سیل اخیر حدود 73 هزار واحد مسکونی تخریب شده اند و نیاز به بازسازی دارند، افزود: با هماهنگی سازمان ثبت اسناد، برای ­­واحد‌های مسکونی که مدارک آنها­ مفقود شده، المثنی صادر شد، به همین منظور  برای 24 هزار واحد مسکونی تخریب شده در سیل اخیر در استان‌های گلستان و مازندران بودجه پیش بینی شد، برای سایر استان‌ها نیز تامین بودجه ارزیابی و تخصیص بودجه انجام خواهد گرفت.

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه دولت مصوبات لازم در خصوص سیل را در دو مرحله برای مناطق فوق پرداخت کرده که مرحله نخست با تسهیلات 50 درصدی در اردیبهشت تامین شد که مبلغ باسازی حدود 6 هزار میلیارد تومان برآورد شد که در مرحله اول 2 هزار 500 میلیارد تومان پرداخت و در مرحله دوم 2 هزار 400 میلیارد تومان آغاز شد.

    مهدویان گفت: 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای 70 هزار واحد مسکونی سیل زده تخصیص داده شده است که یک هزار و 200 میلیارد تومان از آن عقد قرار داد شده است.

    او بیان کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده در ابتدا برای استان‌هایی که حجم خسارت بیشتری را شامل بودند از جمله گلستان، لرستان و خوزستان و بخشی از خراسان شمالی  بیش از 85 درصد اعتبارات مصوب فورا پرداخت شد. مابقی استان‌ها هم 20 تا 30 درصد برای شروع اولیه کار پرداخت شد تا با تکمیل فازهای اولیه، مابقی اعتبارات نیز تامین شود.

    مهدویان بیان کرد: با ارائه این تسهیلات بخش عمده خسارت واحد‌های استان‌های اصلی تمام شده و اعتبارات مرحله دوم تصویب و به بانک‌های مسکن و سایر بانک ها استانی اعلام می شود. البته تا حدودی تامین تسهیلات گرفتار روند اداری و کاغذبازی هاست.

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در مرحله اول 2 هزار و 500 میلیارد تومان و در مرحله دوم 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با کارمزد 5 درصد تامین و به بانک‌های عامل استان‌ها ابلاغ شده است، به نظر می‌رسد با این تسهیلات بحث باسازی تمام شود و مابقی مشکلات نیز با اطلاع رسانی به بنیاد مسکن برطرف خواهد شد.

    مهدویان گفت: حدود 2 هزار و 900 میلیارد تومان هم از اعتبارات عمرانی بلاعوض برای این مناطق تامین کرده ایم که بیش از 50 درصد این رقم به نخصیص داده شده است به طوری که  به هر خانواده شهری 15 میلیون تومان تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود و 12 میلیون تومان هم هزینه اسکان موقت پرداخت می‌شود.

    او افزود: در این بین 5 میلیون تومان هم کمک بلاعوض معیشت به خانوار های سیل زده پرداخت می شود. سیمان، پروانه ساخت و نظارت رایگان در کنار وام 50 میلیون تومانی به افراد سیل زده پرداخت می‌شود که این کمک‌ها توسط نهاد‌هایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمک‌های مردمی و ... به این عزیزان پرداخت می‌شود.

    بیشتر بخوانید:تخصیص 84 هزار تن سیمان رایگان به مناطق سیل زده

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: همچنین قرار است در مناطق نفت خیز که سیل در آن ها رخ داده است،  وزارت نفت به هر واحد آسیب دیده، حدود 15 میلیون تومان کمک کند. هم اکنون  حدود 86 هزار واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد حدود 11 هزار موفق به عقد قرار داد شدند.

    مهدویان افزود: برای واحد‌های مسکونی تخریب شده که زمین آن‌ها نیز از بین رفته است و باید در مناطق دیگری احداث شوند، زمان بیشتری برای  تامین زمین و انجام کار نیاز دارند.

    معاون بنیاد مسکن بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی و زمانبندی بازسازی در کل مناطق سیل زده کشور تا پایان سال انجام می‌شود. همچنین، خیرین و سازمان‌های حمایتی برای تکمیل و قابل سکونت شدن واحد‌های مسکونی در مراحل آخر ساخت به یاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهند آمد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار