مدیران خودروعصر اعتبار

سمپوزیوم بین المللی معماری و شهرسازی در مشهد برپا شد

عصر ساختمان- سمپوزیوم بین المللی بافتهای فرسوده، معماری و شهرسازی با همکاری شورای اسلامی شهر مشهد و موسسه آموزش عالی بینابود روز چپنجشنبه با حضور ۲۰۰ متخصص داخلی و بین المللی طی مراسمی در مشهد برگزار شد.

سمپوزیوم بین المللی معماری و شهرسازی در مشهد برپا شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم گفت: در ایران افزایش جمعیت، مهاجرت و توسعه بی رویه شهرها از دلایل دگرگون شدن بافتهای قدیمی است و نبود نگرش نظام مند در قالب مدیریت واحد مشکلات زیادی در مسیر نوسازی و بهسازی بوجودآورده است.
    هادی اعظمی افزود: نبود ساز و کاری موثر برای ساکنان بافتهای فرسوده در طرحهای نوسازی و بهسازی، فقدان دید مثبت نسبت به بافتهای فرسوده و بی توجهی به سکونت اهالی پس از تملک بناهایشان از مسائلی است که در این حوزه نادیده گرفته می شوند.
    وی ادامه داد: در پروژه های نوسازی بافتهای فرسوده در ایران باید به حفظ تعلق مکانی در مناطق نوسازی شده توجه شود.
    رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اعتمادسازی برای توسعه مشارکت ساکنان محلات به مشارکت در نوسازی، ایجاد انسجام و وحدت سازمانی برای نوسازی این بافتها، جلب مشارکت کارآفرینان و سرمایه گذاران و ارتقاء دانش از ضروریات طرح نوسازی بافتهای فرسوده است.
    قائم مقام موسسه آموزش عالی بینالود نیز گفت: این سمپوزیوم با هدف رفع معضلات در عرصه علمی و عملی نوسازی بافتهای فرسوده برپا شد.
    بهزاد علیزاده افزود: بافتهای شهری با گذر زمان فرسوده می شوند و برای ادامه زندگی باید نوسازی شوند.
    وی ادامه داد: حاشیه نشینی مشکل بافتهای فرسوده را در کلانشهرها دوچندان کرده، مشهد به سرعت رو به گسترش است لذا بافتهای فرسوده این شهر و بازسازی آنها باید متناسب با فرهنگ بومی ساکنان منطقه باشد.
    قائم مقام موسسه آموزش عالی بینالود گفت: شهر مدرن باید با طبیعت رفتار خوبی داشته باشد و نباید به عاریه از غربیان فقط کپی برداری کنیم.
    وی افزود: مشهد نباید به شهری فاقد هویت فرهنگی ایرانی تبدیل شود لذا این سمپوزیوم با هدف بررسی متخصصانه روند و الزمات نوسازی بافتهای فرسوده تدارک دیده شده است.
    بافت فرسوده مشهد با گستره دو هزار و 292 هکتار حدود هشت درصد مساحت این شهر و 19 درصد جمعیت آن را در خود جای داده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار