مدیران خودروعصر اعتبار

مدیران شهرداری چگونه تقسیم و رتبه بندی می‌شوند؟

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران گفت: مدیران شهرداری به مدیران راهبردی، حرفه‌ای، پایه و سطوح عالی تقسیم بندی می شوند.

مدیران شهرداری چگونه تقسیم و رتبه بندی می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شورای شهر تهران در جلسه‌ای لایحه طرح افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی را به تصویب رساند که این طرح پیش از ارائه به صحن شورای شهر تهران در کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای شهر و کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

    بر اساس متن لایحه افزایش انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی، شهرداری موظف است به منظور بهره‌گیری از ظرفیت جوانان 50 درصد از عناوین پست‌های مدیریتی سطوح عالی (تا 45 سال)، راهبردی (تا 40 سال)، مدیریت حرفه‌ای (تا 35 سال) و مدیریت پایه (زیر 30 سال) را با رعایت آئین‌نامه طبقه‌بندی مشاغل مصوبه شهرداری تهران و با لحاظ وضعیت نیروی انسانی موجود از میان نیرو‌های جوان منصوب کند.

    حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در توضیح تعاریف مربوط به سطوح مذکور، گفت: در توضیح مدیران عالی می‌توان این‌گونه بیان کرد که شامل شهرداران مناطق، مشاوران شهردار، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل، رئیس حراست کل شهرداری تهران، رئیس سازمان بازرسی و رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی و مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های رتبه 1 را شامل می‌شود.

    او در تعریف مدیران راهبردی، گفت: مدیرانی که در سیاست‌گذاری نقش دارند در این تعریف جای می گیرند و از این دسته از افراد می توان به معاونت‌های شهرداری تهران، مشاوران معاونین شهردار، معاونین مرکز مطالعات، مدیران عامل شرکت‌ها و موسسات رتبه 2، 3 و 4 اشاره کرد.

    عضو شورای شهر تهران در تعریف مدیران حرفه‌ای، گفت: مدیرانی که در اجرای سیاست‌ها نقش دارند جزء مدیران حرفه‌ای هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به کلیه مدیران شهرداری به جز مقامات و مدیران سطح عالی و راهبردی اشاره کرد.

    رسولی افزود: معاونین سازمان‌ها و شرکت‌های رتبه 1، معاونین مراکز ستادی و ادارات کل، شهرداران نواحی و روسای ادارات املاک از دیگر مدیران حرفه‌ای در مدیریت شهری هستند.

    او در تعریف مدیران پایه، تصریح کرد: مدیران مراتب 1 تا 4 به غیر از مدیران مشمول این دستورالعمل که برنامه عملیاتی سازمان توسط آن‌ها انجام می‌شود جزء مدیران پایه هستند.

    عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: حداقل 30 درصد از پست‌های مربوط به جوانان باید در اختیار زنان جوان قرار بگیرد.

    رسولی تصریح کرد: شهرداری تهران موظف است به منظور بهره‌گیری از ظرفیت زنان و جوانان توانمند در انتصابات آتی خود در کمترین میزان 50 درصد از عناوین پست‌های مدیریتی (سطوح عالی تا 45 سال)، راهبردی (تا 40 سال)، مدیریت حرفه‌ای (تا 35 سال) و مدیریت پایه (زیر 30 سال) را با رعایت آئین‌نامه طبقه‌بندی مشاغل مصوبه شهرداری تهران از میان نیرو‌های جوان منصوب کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار