مدیران خودروعصر اعتبار

نظارت بر ساخت و سازهای غیر قانونی افزایش یابد

عصر ساختمان- ماکان پدرام روز شنبه در نشست هم اندیشی با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در رشت با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار سازمان نظام مهندسی در احداث سازه ها اظهارداشت: رعایت مقررات ملی ساختمان و بهبود نظارت مهندسان در فرایندهای ساخت و ساز بسیار با اهمیت می باشد.

نظارت بر ساخت و سازهای غیر قانونی افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، وی اضافه کرد: در راستای ارتقای کیفیت خدمات مهندسی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی  می بایست تعامل و همکاری بین اداره کل راه وشهرسازی، سازمان نظام مهندسی و شهرداری بیش از پیش افزایش یابد.

    پدرام با بیان اینکه 16دفتر نمایندگی جهت تشکیل امور مهندسی ساختمان در استان فعال است ، تصریح کرد:سازمان نظام مهندسی استان  با 22هزار نفر عضو به عنوان یکی از بزرگترین تشکیلات در بخش صنعت ساختمان فعالیت دارد.
    مدیرکل راه وشهرسازی گیلان شکوفایی اقتصاد استان را در رونق صنعت ساختمان دانست و افزود: گردش مالی و اشتغال زایی این حوزه در استان بسیار حائز اهمیت است
    وی  تصریح کرد: در سال 96 ، سه میلیون و 300هزار متر مربع ساخت و ساز در استان انجام شده این در حالیست که در مدت مشابه آن در سال ،97 چهار میلیون و 500هزار متر مربع ساخت وساز صورت گرفت و شاهد رشد مطلوب در این عرصه بودیم اما در شش ماهه نخست سالجاری بالغ بر یک میلیون و هفتصد هزارمتر مربع ساخت وساز صورت گرفته که اندکی کاهش را نشان می دهد.
    وی با بیان اینکه رعایت ضوابط شهرسازی از نظر سیما ومنظر شهری و از نظر سازه ای بایستی با جدیت  از اولویت های اعضای نظام مهندسی باشد،خاطرنشان کرد:با استفاده از تخصص بومی بویژه در بخش شهرسازی و تهیه نقشه های تفصیلی در شهرهای گیلان با همکاری متخصصان در نظام مهندسی می تواند شاهد تغییرات مثبت در شهرهای گیلان باشیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با  بیان  اینکه  سه هزار واحد برای طرح اقدام ملی مسکن در گیلان برنامه ریزی شده است، متذکر شد:  مجموعه نظام مهندسی با نقش اثر گذار درصنعت ساختمان ،می تواند بسیار  در این زمینه کمک کننده باشد.

    گیلان  حدود دو میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد که شهرستان رشت مرکز استان گیلان با جمعیتی افزون بر 930 هزار نفر، دارای شش بخش مرکزی، خمام، خشکبیجار، سنگر، کوچصفهان و لشت نشاء است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار