مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار زنجان عنوان کرد:

بروز ۶۷ مورد آتش‌سوزی در زنجان

عصر ساختمان-استاندار زنجان گفت: متاسفانه از ۱۰۶ حادثه‌ای که در استان رخ ‌داده، ۶۷ مورد مربوط به آتش‌سوزی است.

بروز ۶۷ مورد آتش‌سوزی در زنجان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، فتح‌الله حقیقی صبح امروز در آیین گرامی‌داشت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، ضمن گرامی‌داشت روز آتش‌نشان، با اشاره به حریق مراتع بادامستان، اظهار کرد: 150 نفر از نیروهای آتش‌نشانی و نیروهای شهرداری در اطفای این حریق مشارکت داشتند و البته لازم به ذکر است که عاملان این حریق دستگیر شدند.

    وی ادامه داد: متاسفانه از 106 حادثه که در استان رخ‌ داده، 67 مورد مربوط به آتش‌سوزی است و این به دلیل رویش گیاهان در اثر بارندگی زیاد فصل بهار است.

    نماینده عالی دولت در استان زنجان افزود: خوشبختانه زنجان شهردار و شورای شهر خوبی دارد و وجود این‌چنین افرادی نعمتی برای جامعه است و اقدامات انجام ‌شده، ایمنی بیشتری را برای شهروندان ایجاد کرده است.

    حقیقی تصریح کرد: شورا و شهرداری از حق خود در تجاری‌سازی سبزه‌میدان گذشتند که باید این مهم به اطلاع شهروندان برسد و در بحث طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج)، شهرداری می‌توانست عوارض بالایی دریافت کند که این کار را نکرد و از آنجایی که ارائه خدمات، نیازمند منابع مالی است، شهرداری و شورا با گذشت از این موارد نشان دادند که تا چه میزان در امور اجتماعی فعالیت دارند.

    استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان آتش‌نشانان قابلی دارد، یادآور شد: در علم مدیریت نوین بر سه بخش مدیریت می‌شود که یکی مدیریت اطمینان کار در صورت آماده بودن شرایط است؛ دیگری نیز مدیریت بر شرایط عدم اطمینان است که بر دو حالت بروز حادثه در گذشته و بروز حادثه برای اولین‌بار است و حالت سوم مدیریت در شرایط تعارض است و هنر مدیریت این است که شرایط تعارض را به عدم اطمینان و سپس به شرایط اطمینان تبدیل کند.

    نماینده عالی دولت در استان زنجان، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی مدیریت در شرایط تعارض است و اگر شهروندان به دنبال تکریم آتش‌نشان هستند باید کاری کنند تا جامعه کمتر نیازمند فعالیت جامعه بوده و مدیریت‌ها به صورت خودایمنی باشد. همچنین باید توجه داشت که آموزش در این زمینه تاثیر بالایی دارد.

    شهردار زنجان نیز در ادامه با گرامی‌داشت روز آتش‌نشان، اظهار کرد: شهرداری در حوزه‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهد و بسیاری از این خدمات با نیروی انسانی عجین شده است.

    مسیح‌الله معصومی ادامه داد: اگر خدمات قطع شود، شهروندان به وجود خدمات پی می‌برند که از جمله این خدمات، آتش‌نشانی است و این افراد با یک زنگ، همه دلبستگی به دنیا را کنار می‌گذارند و به نجات انسان‌ها و اطفای حریق می‌پردازند.

    وی افزود: فداکاری‌های بسیاری از آتش‌نشانان به ثبت رسیده است و ثبت یک روز در تقویم کشور فرصت مناسبی برای گرامی‌داشت این افراد است که همواره حاضرند جان خود را فدای همشهریان‌شان کنند.

    این مسئول تصریح کرد: در این مدت با همکاری شورای اسلامی شهر، این امکان فراهم شد تا محیطی ایمن برای آتش‌نشانان به وجود بیاید ولی هنوز با استانداردهای جهانی فاصله داریم، این در حالی است که اقلام خریداری شده بی‌نظیر است. همچنین مکان‌یابی دو ایستگاه آتش‌نشانی انجام ‌شده و یک ایستگاه نیز امروز افتتاح می‌شود. از طرفی، تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای ایمنی بیشتر شهروندان تهیه شده است.

    در ادامه این مراسم، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه هیچ سازمانی نیست که به اندازه آتش‌نشانی به شهید و شهادت اهمیت دهد، اظهار کرد: اتش‌نشان‌ها جدای از ایثارگران نیستند.

    مجید امیرفضلی ادامه داد: شهر ایمن و برنامه‌ریزی برای شهر ایمن در دستور کار است. خوشبختانه توانستیم با آخرین متد علمی با نیروهای زبده آتش‌نشانی و کارشناسان دانشگاه علوم‌پایه، تنظیم سند ریسک حریق شهرک پونک و بازار زنجان به پایان رسید.

    وی با اشاره به ارزیابی ریسک انجام ‌شده، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام ‌شده تا به حال کاری با تراکم جمعیتی که در شهرک پونک انجام شد، در هیچ‌کدام از شهرها انجام نشده است. همچنین نرم‌افزار جامعی تهیه شده که امکان صادر کردن آن نیز وجود دارد.

    امیرفضلی تصریح کرد: امسال به ارزش 4 میلیارد تومان اقلام و لباس‌ برای آتش‌نشانان خریداری شده که کمتر شهری از این لباس‌های استاندارد استفاده می‌کند و برای تردد در بازار یک چهارچرخ نیز خریداری شده است.

    رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان، از بهره‌برداری ایستگاه شماره 8 در بازار خبر داد و یادآور شد: پس از آتش‌سوزی بازار تبریز، یک کارگروه در سازمان تشکیل شد که این کارگروه‌ در شب‌ها بازار را بررسی و رصد کرد و ارزیابی ریسک این بخش از شهر نیز به انجام رسید.

    در ادامه، رئیس‌ شورای اسلامی شهر زنجان نیز اظهار کرد: آتش‌سوزی‌های بزرگ در طول تاریخ سبب شد که بیمه‌های آتش‌سوزی تهیه شود که در این راستا اولین بیمه در شهر هامبورگ ایجاد و پس از آن آتش‌نشانی تشکیل شد و در ایران نیز حدود 180 سال قبل اولین برج آتش‌نشانی در شهر تبریز ایجاد شد.

    حمیدرضا حمیدی ادامه داد: عملکرد آتش‌نشانی برای حفظ میراث‌فرهنگی و ملی از اهمیت بالایی برخوردار است و تجهیزات آتش‌نشانی نیز برای حفظ جان آتش‌نشانان حائز اهمیت است که باید همواره برای تجهیز و به‌روزرسانی آن اقدام شود.

    وی با اشاره به طراحی نقشه شهر سه‌بعدی هوشمند در ملبورن، افزود: یکی از استفاده‌ها از نقشه‌های سه‌بعدی در بحث حریق و آتش‌سوزی است که امیدواریم چنین نقشه‌هایی نیز در آینده نزدیک برای شهر زنجان تهیه و تدوین شود؛ چراکه این نقشه‌ها علاوه ‌بر ایجاد سهولت برای آتش‌نشانان، کاربردهای دیگری نیز دارد.

    این مسئول تاکید کرد: انتظار می‌رود شهردار برای افزایش ایمنی شهر و آتش‌نشان تمهیدات مناسبی بیاندیشد تا ریسک زندگی در شهر برای شهروندان کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار