مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش آلودگی هوای تهران با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا

عصر ساختمان- عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران در مورد ناکارآمدی طرح ترافیک جدید تهران به شهردار تهران تذکر داد.

افزایش آلودگی هوای تهران با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر،  برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت را داشته باشد یا خیر. به ویژه آنکه طبق گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وضعیت آلودگی هوای پایتخت در شش روز اول پاییز سال 97 که طرح زوج و فرد اجرا می‌شد هوای تهران سالم بوده اما در شش روز ابتدایی پاییز 98، چهار روز هوا سالم و دو روز دیگر ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

    این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: این طرح در کاهش حجم ترافیک تهران نیز موثر نبوده و اجرای آن باعث بروز مشکلاتی در رینگ دوم طرح ترافیک و شبکه معابر و بزرگراه‌های مجاور طرح شده است؛  امری که بنده پیش از این نیز نسبت به آن تذکر داده و تاکید کرده بودم که با آغاز نیمه دوم سال حجم ترافیک با اجرای این طرح افزایش خواهد یافت، اما معاون محترم حمل و نقل و ترافیک توجهی به آن نکرد تا اینکه طی یک هفته گذشته با گره‌های ترافیکی زیادی در معابر مواجه شدیم. در این میان پلیس راهنمایی و رانندگی نیز اعلام کرده که این طرح در کاهش ترافیک موثر نبوده و حتی مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.

    عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران افزود: متاسفانه براساس گزارش‌ها و مستندات موجود، طرح ترافیک جدید تهران به هیچ یک از دو هدف اصلی خود در کاهش ترافیک و آلودگی هوا نرسیده و علاوه بر آن موجبات نارضایتی گروهی از شهروندان را نیز فراهم کرده است. اجرای این طرح حتی باعث کاهش درآمدهای شهرداری نیز شده است. براساس ارقام اعلامی توسط مشاور معاونت، درآمد ناشی از عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 97 نسبت به سال 96 تقریبا نصف شده است.

    نظری از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخواست کرد ضمن بازنگری در شیوه اجرای طرح کاهش، به مصوبه شورای شهر تهران عمل کرده و گزارش سه ماهه خود از اجرای این طرح را به اعضای شورای شهر تهران ارائه کند. 

    وی با اشاره به ماده دوازدهم مصوبه که شامل  «ترافیک و آلودگی هوا در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در سال 1398» می‌شود، گفت: در این راستا شهرداری تهران مکلف است گزارش و مستندات عملکرد و آثار این مصوبه را هر سه ماه یک‌بار به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند و با توجه به اینکه طرح کاهش، از ابتدای تیرماه آغاز شده، لازم است هرچه سریعتر گزارشی از نتایج این طرح به شورا ارائه شود.

    عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران عملکرد شهردار تهران را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: اقدامات قابل قبول و درخور توجهی توسط شهردار تهران در حال انجام است، اما تا زمانی که این روند مثبت در همه حوزه‌ها به‌وجود نیاید، مردم تغییرات مثبت و اتفاقات خوب را لمس نخواهند کرد. به نظر می‌رسد پیوستگی لازم و همسویی مناسب میان حوزه‌های مختلف وجود ندارد و اگر یکی از قطعات این خودرو درست کار نکند، روی عملکرد خودرو تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. 

    نظری از شهردار تهران خواست که در راستای جلب اعتماد و رضایت بیشتر شهروندان تهرانی، به حوزه قطعات خودرو همچون دیگر اقدامات خوب خود، توجه جدی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار