مدیران خودروعصر اعتبار

سازه‌های حیاتی و بیمارستان ها در زمان وقوع زلزله آسیب پذیر هستند

عصر ساختمان- نماینده اسکان بشر ملل متحد با اشاره به اینکه تجربه در ایران نشان داده سازه‌های حیاتی و بیمارستان‌ها بعد از زلزله وحوادث آسیب پذیر نشان دادند،‌ گفت: باید دولت و بخش خصوصی به موضوع بهبود تاب‌آوری سازه‌های حیاتی و بیمارستان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سازه‌های حیاتی و بیمارستان ها در زمان وقوع زلزله آسیب پذیر هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس،‌ احسان اثنی‌عشری در نخستین کنفرانس بین‌المللی بهبود تاب آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی با اشاره به اینکه سوانح طبیعی از لحاظ تعداد گستردگی زیاد است، گفت: تجربیات تلخی در مواجهه با سوانح در ایران وجود داشته است و در زمانی که سوانح رخ می‌دهد باید این موضوع به خوبی اجرایی شود که سازه‌ها پاسخگو باشند.

    وی افزود:‌ تجربیات گذشته نشان داده است که سازه‌های حیاتی و بیمارستان‌ها همواره در هنگام وقوع حوادث و زلزله آسیب پذیر نشان دادند. پس باید به این موضع توجه ویژه‌ای شود و دولت و بخش خصوصی برای بهبود تاب‌آوری سازه‌ها و مراکز حیاتی و بیمارستان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

    نماینده هبیتات (اسکان بشر ملل متحد) گفت: از سال 74 ادبیات مقاوم‌ سازی در کشور نهادینه شد بنابراین باید تمرکز بر روی موضوعات سازه‌ای و مقاوم‌سازی المان‌ها بیشتر شود. البته باید گفت این موضوع به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه باید به موضوع خدمت رسانی بعد از زلزله توجه ویژه‌ای شود تا بتوانیم از لحاظ عملکردی و موضوعات شهری سازه‌های حیاتی را مقاوم‌‌تر کنیم.

    اثنی‌عشری با تاکید بر اینکه باید در هنگام وقوع زلزله و حوادث بتوانیم به شرایط قبل از حادثه برگردیم، خاطرنشان کرد: برنامه اسکان بشر ملل متحد هبیتات اسناد خوبی در این خصوص تدوین کرده که یکی از آنها کاهش مخاطرات سوانح است. یکی از کشورهایی که در این خصوص سرآمد این موضوع است کشور ژاپن است که سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این خصوص انجام داده است.

    به گفته وی برای تاب‌آوری بیمارستان‌ها چندین راهنما تدوین شده است که یکی از آنها پروژه بهتاب یا همان تاب‌آوری بیمارستان‌ها است.

     این چندمین بار است که از سوی مرکز تحقیقات راه ،مسکن و شهرسازی حضور وزیر راه وشهرسازی در برنامه ها اعلام می شود اما وزیر در برنامه حاضر نشده و برنامه حضور وی کنسل می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار