مدیران خودروعصر اعتبار

بخش‌ اداری ساختمان‌های تاریخی وزارت امور خارجه منتقل می‌شود

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۱۲ تهران اعلام کرد:‌ با وزارت امور خارجه همکاری‌هایی صورت گرفته است تا قسمت‌های اداری از ساختمان‌های تاریخی این وزارت‌خانه به‌تدریج به دیگر ساختمان‌ها که تاریخی نیست منتقل شود.

بخش‌ اداری ساختمان‌های تاریخی وزارت امور خارجه منتقل می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علی محمد سعادتی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بخشی از ساختمان وزارت امور خارجه در میدان مشق تاریخی نیست، بدون استفاده و نیازمند بهسازی است تا به قسمت‌های اداری تبدیل شود.

    وی افزود: در خصوص اماکن تاریخی میدان مشق هر تغییر کاربری باید زیر نظر میراث فرهنگی انجام شود.

    سعادتی ادامه داد: همچنین میزان قابل توجهی از اشیا و هدایا در وزارت امور خارجه وجود دارد که می‌تواند به موزه برای بازدید شهروندان تبدیل شود.

    جمعیت‌گریزی از منطقه 12

    شهردار منطقه 12 تهران همچنین با اشاره به روند کاهش جمعیت طی چند سال گذشته در این منطقه واقع در محدوده های قدیمی و مرکزی پایتخت گفت: این فرایند طی سال های گذشته ایجاد شده و نیازمند برنامه های بلندمدت است تا از مهاجرت جلوگیری شود.

    سعادتی با اشاره به جمعیت  حدود 250 هزار نفر  منطقه 12 اظهارداشت: مسائل مختلفی از جمله وجود بازار تهران، انبارهای آن، خانه های کارگران بازار، بافت فرسوده، توسعه فضاهای تجاری، طرح ترافیک و سایر مواد مشکلاتی را برای مردم این منطقه ایجاد کرده است.

    مشکلات طرح ترافیک

    شهردار منطقه 12 تهران با بیان اینکه طرح ترافیک یک عامل مهم تهدیدکننده جمعیت در این منطقه است گفت: با اینکه این طرح مزایای خوبی برای کل شهر از لحاظ زیست محیطی، کاهش ترافیک و سایر موارد دارد ولی برای مردم این منطقه که نمی‌توانند در ساعات مختلف از خودروهای شخصی استفاده کنند مشکلاتی ایجاد کرده است.

    وی گفت: تخفیف‌هایی به شهروندان منطقه در طرح ترافیک ارائه شده است ضمن اینکه باید این موضوع از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

    سعادتی همچنین با اشاره به دیگر راهکارهای جلوگیری از جمعیت گریزی در این منطقه اظهارداشت: توسعه حمل و نقل عمومی و مترو به جلوگیری از خروج جمعیت از این منطقه کمک می‌کند که در این زمینه ایستگاه های مختلف مترو به بهره برداری رسیده است و درصدد توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز هستیم.

    وی ارائه تخفیف و تسهیلات برای ساخت در مناطق دارای بافت فرسوده را نیز از جمله راهکارها برای تثبیت جمعیت ساکن در این منطقه برشمرد.

    به گفته شهردار منطقه 12 تهران، اکنون روند جمعیت گریزی در این منطقه بسیار کند یا متوقف شده است که باید آمارهای دقیق از سوی سازمان های مربوطه در این زمینه ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو