مدیران خودروعصر اعتبار

در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست رخ داد

رتبه نخست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در کشور

عصر ساختمان- سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

رتبه نخست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، شهردار این شهر شامگاه پنجشنبه در جشنواره بازیافت که با حضور هزاران نفر از شهروندان در ورزشگاه حافظیه برگزار شد، ضمن بیان این خبر اظهار داشت: شعار سازمان پسماند و شهرداری تحقق شهری پاک و عاری از زباله برای شهروندان است و ما از مردم تقاضا داریم همان‌گونه که تاکنون در این راستا کمک کرده‌اند به پیام‌های سازمان پسماند در مورد ساعات بیرون نهادن زباله توجه کنند تا نظافت کوچه و محل محقق شود.

    علیرضا پاک‌فطرت افزود: امید داریم شهری آن‌چنان پاک و تمیز داشته باشیم که مردم دنیا آرزو کنند یکبار هم که شده شیراز را ببینند.

    وی ادامه داد: مشارکت مردم در امنیت، ترافیک، نظافت و حتی پروژه‌های عمرانی نخستین نقش را دارد و به همین سبب سازمان پسماند شیراز در بین کلان‌شهرها در بحث محیط‌زیست و جمع‌آوری پسماند مقام نخست را کسب کرده است.

    شهردار شیراز تصریح کرد: در پروسه تفکیک، جمع‌آوری و دفن زباله هر کیلوگرم زباله برای هر شهروند 130 تومان هزینه دارد و اگر زباله کمتری توسط مردم تولید شود هزینه خود آنان پایین می‌آید و ما می‌توانیم پولی که مردم در اختیار ما قرار می‌دهند را در پروژه‌های تأثیرگذار هزینه کنیم.

    پاک‌فطرت بیان کرد: مردم شیراز مردم بافرهنگی هستند و تمام کسانی که امسال به شیراز آمده بودند از مجموعه شهرداری به سبب پاک و تمیز بودن این شهر قدردانی کردند.

    وی متذکر شد: از زباله تولیدی شیراز به‌طور کامل در بازیافت و تبدیل به کود کمپوست استفاده می‌شود و تنها 20 تا 30 درصد زباله، دفن و از گازهای متصاعد شده آن برق تولید می‌شود که حدوداً روزانه دو مگاوات برق است که در شبکه به فروش رسیده و پول آن در پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

    مدیر ارشد شهری شیراز عنوان کرد: ما تا پنج سال پیش هیچ درآمدی از زباله نداشتیم اما از پنج سال قبل با احداث سایت دفن، چاهک، استحصال گاز و اقدامات دیگر برق تولید شد و در مرحله بعد تفکیک در مقصد را با استقرار دستگاه‌هایی به میزان 250 تن در یک شیفت کاری محقق ساختیم.

    وی یادآور شد: تفکیک در مبدأ البته بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از تفکیک در مقصد است و می‌تواند درآمد این حوزه را بالا ببرد و بحث طلای کثیف را محقق سازد که ما اگر از نظر فناوری این فعالیت را توسعه دهیم حتی برای سوخت کارخانه‌های سیمان می‌توانیم از زباله استفاده کنیم.

    پاک‌فطرت ابراز داشت: در حال حاضر دومین دستگاه تفکیک در مقصد را نیز خریداری و نصب‌کرده‌ایم و تقریباً در سایت برم‌شور دپوی زباله ندارد.

    وی افزود: ما در 40 نقطه شهر کانکس تفکیک مستقر کرده‌ایم که مردم زباله‌های قابل بازیافت را به آن تحویل می‌دهند و افزایش این کانکس‌ها به تعداد 100 مورد را نیز در دستور کار داریم تا شهروندان به‌راحتی در هر نقطه از شهر بتوانند زباله‌هایی مانند کاغذ باطله یا بطری را تحویل دهند.

    بر اساس این گزارش، در این جشنواره که با اجرای برنامه‌های زیبا توسط هنرمندان، چیدمان شعار اقدام و عمل توسط استقرار پاکبانان بر روی صندلی ورزشگاه، استفاده از کوادکوپتر برای پوشش تصویری و قرعه‌کشی جوایز ارزنده‌ای مانند خودرو همراه بود، شهروندان دارای عملکرد مناسب در بحث تفکیک و بازیافت مورد تشویق قرار گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو