مدیران خودروعصر اعتبار

تهران ۷۰۰ بنای تاریخی ثبت شده دارد/ جزئیات بازسازی میدان حسن آباد

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: با همکاری شهرداری تهران، بازسازی میدان حسن آباد که دچار حریق شده بود با سرعت بیشتری ادامه دارد.

تهران ۷۰۰ بنای تاریخی ثبت شده دارد/ جزئیات بازسازی میدان حسن آباد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص بازسازی میدان حسن‌آباد که دچار حریق شده بود، اظهار داشت: سه سازمان از جمله شهرداری منطقه،‌سازمان زیباسازی و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در این خصوص مسئول شده‌اند.

    وی افزود: قرار شد شهرداری تهران به عنوان مجری بازسازی میدان حسن‌آباد وارد عمل شود و اداره کل میراث فرهنگی نیز به عنوان ناظر عمل می‌کند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: در هفته آینده جلسه‌ای با شهردار منطقه و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص برگزار شده است و امیدواریم که با سرعت بیشتری کار بازسازی دو گنبد میدان حسن‌آباد که دچار حریق شده است، پیش برود.

    جانفشان افزود: شهرداری منطقه 11 به احتمال زیاد تا کنون مشاور و مجری بازسازی را انتخاب کردند و امیدواریم روند بازسازی هر چه زودتر طی شود.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در بازه زمانی 6 ماهه که شهرداری تهران قول داده بود این بازسازی به اتمام می‌رسد،‌گفت: برای ما بیشتر لحاظ کردن کیفیت ساخت مهم است و باید ظرافت و ویژگی‌های این بنا حفظ شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: در حال حاضر در استان تهران  حدود 700 بنای تاریخی ثبت شده است که نسبت به حفظ و مرمت این بناها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

     در 26 تیر ماه دو گنبد از 8 گنبد تاریخی میدان حسن‌آباد تهران که در ضلغ شمال‌غربی این میدان قرار داشت دچار آتش‌سوزی شد و  حریق از طریق یکی از انباری‌ها در طبقه دوم آغاز شده بود که بخش‌های دیگری را نیز در بر گرفت. تا کنون نیز اقداماتی در جهت بازسازی این گنبد صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار