مدیران خودروعصر اعتبار

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران:

سارقان سردیس قیصر امین‌پور دستگیر شدند

عصر ساختمان-سردار بیات درباره موضوعاتی مانند دست‌فروشی، سگ گردانی و سرقت سردیس‌های پایتخت توضیحاتی داد.

سارقان سردیس قیصر امین‌پور دستگیر شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار محمدکریم بیات فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره به شعار هفته ناجا "پلیس هوشمند، امین مردم"، گفت: رویکرد پلیس در سالهای اخیر به سمت هوشمندسازی و دانش‌بنیانی اطلاعات و عملکرد است و ما به دنبال پلیس جامع محور هستیم و این بدین معناست که پلیس باید ارتباطی تنگاتنگ با آحاد جامعه داشته باشد.

    فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران تصریح کرد: تمام تمهیدات اندیشیده شده تا کلیه اموال، ابنیه و ساختمان‌های فیزیکی که دارای رده حفاظتی هستند متشکل از رده‌های مهم، قابل حفاظت که شورای امنیت کشور برای آنها تعریف کرده است محافظت کند.

    سردار بیات ادامه داد: یکی از اقدامات یگان حفاظت شهرداری تهران انضباط شهری و احکام قضایی درباره ساخت و ساز غیرمجاز است و از دیگر اقدام‌های این یگان می‌توان به پاک‌سازی معابر از دست‌فروشان و کمک به نیروی انتظامی تهران بزرگ اشاره کرد.

    او با اشاره به پاک‌سازی دست‌فروشان چهار‌راه ولیعصر، گفت: اجرای طرح پاک‌سازی دست‌فروشان چهارراه ولیعصر از منطقه 6 و 11 آغاز شد و ما در این طرح از دست‌فروشان ثبت‌نامی به عمل آوردیم تا آنهایی که نیازمند واقعی هستند، در بازارچه‌هایی که شهرداری تهران برای آنها در نظر می‌گیرد، مستقر شوند.

    فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران تأکید کرد: افرادی که در موضوع دست‌فروشی به عنوان لیدر بحث فروش موزاییک‌های پیاده‌رو و اشغال مسیر بی‌آرتی را انجام می‌دهند، برخورد شد و دیگر از فعالیت آنها در محدوده چهارراه ولیعصر خبری نیست.

    سردار بیات با اشاره به مزاحمت دست‌فروشان برای کسبه در چهارراه ولیعصر، گفت: ما در اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان چهارراه ولیعصر به گونه‌ای عمل کردیم تا دیگر مزاحمت برای کسبه و وقوع جرم‌های خردی مانند کیف‌قاپی را شاهد نباشیم.

    او با اشاره به قشر ضعیفی که با دست‌فروشی امرار معاش می‌کردند، افزود: دست‌فروشی جرم نیست ولی سد معبر و بستن پیاده‌راه تخلف است و در پاکسازی چهارراه ولیعصر شاهد بودیم خیلی از دست‌فروشان افراد بی‌بزاعتی هستند که دست‌فروشی تنها محل ارتزاق آنهاست و تأکید من این است که ما به دنبال ساماندهی دست‌فروشان بودیم و هیچگونه برخوردی با دست‌فروشان در اجرای این طرح مشاهده نشد.

    فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به پدیده دست‌فروشی در دیگر کشورهای جهان، گفت: در سفری که به گرجستان داشتم، با دیدگاه اطلاعاتی و نظامی به پدیده دست‌فروشی در آن کشورها نگاه کردم و در این سفر دیدم افرادی که به عنوان دست‌فروش فعالیت می‌کنند، در بازه زمانی مشخص به دست‌فروشی اقدام و پس از آن حتی محل دست‌فروشی خود را نظافت می‌کردند.

    سردار بیات با اشاره به ساماندهی بساط‌گستران (کتاب فروش‌ها) خیابان انقلاب، گفت: برای ساماندهی دست‌فروشان خیابان انقلاب که بیشتر کتاب فروش هستند، در یک برنامه‌ای مشخص و برنامه‌ریزی شده برای آنها جعبه‌هایی را در نظر گرفتیم که آنها پس از دست‌فروشی بتوانند با نظافت محل کار خود را پایان دهند.

    او با تأکید بر این نکته که ساماندهی دست‌فروشان تنها در بازه زمانی 8 صبح تا 8 شب نیست، گفت: ما بر اساس نیاز منطقه ساعت اجرای طرح را گسترش دادیم و به عنوان مثال در منطقه 1 حدفاصل میدان قدس تا امامزاده صالح این طرح (ساماندهی دست‌فروشان) تا ساعت 12 شب ادامه می‌یابد و از سوی دیگر در مناطقی چون 13، خیابان شهدا و 19 عبدل‌آباد این رویه ادامه دارد.

    فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران تأکید کرد: هیچ مورد برخوردی نداشتیم که مأمور ما بخواهد در اجرای طرح ساماندهی بساط‌گستران چهارراه ولیعصر با دست‌فروشان برخورد کند و افرادی که به عنوان لیدر در موضوع دست‌فروشی فعالیت می‌کردند، با دستور مراجع قضایی دستگیر شدند.

    سردار بیات ادامه داد: در بحث ساماندهی دست‌فروشان ما در مناطقی پدیده ماشین غذا را داشتیم و در مناطقی دیگر مانند منطقه 10، ساکنان از پدیده وانتی‌ها رنج می‌بردند که در اجرای این طرح دست‌فروشان واقعی از دست‌فروشان غیرواقعی جداسازی شدند.

    او تأکید کرد: شهرداری تهران در بحث جمع‌آوری بساط‌گستران برنامه‌ای سراسری و بلندمدت دارد.

    فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا تا به امروز یگان حفاظت شهرداری تهران نشست‌های خبری به فواصل زمانی مشخص برگزار نکرده است، گفت: از زمان مسئولیت من در یگان حفاظت شهرداری تهران، قرار شد اقدام‌هایی داشته باشیم که آثار آن به مردم برگردد و در این بازه نیز سعی کردیم هرگونه موضوعی که مورد خاص مردم بود، پیگیری کنیم.

    سردار بیات در توضیح آخرین وضعیت ادغام شهربان و حریم‌بان، گفت: ادغام حریم‌بان و شهربان یک بحث سازمانی است که شهردار پیگیر شدند و قرار است این موضوع در مسیر خود انجام شود.

    او تأکید کرد: در حال حاضر طرح ادغام شهربان و حریم‌بان در حال مطالعه است.

    فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در توضیح سرقت سردیس‌های پایتخت، گفت: 44 مورد سرقت پایه بنرهای تبلیغاتی در پایتخت گزارش شد که تا به امروز تمام آنها از سوی یگان حفاظت شهرداری تهران کشف و ضبط شد.

    سردار بیات ادامه داد: در رابطه با سرقت سردیس قیصر امین‌پور باید اعلام کنم که شهرداری منطقه 2 بر اساس بهسازی محیطی سردیس را از جای خود برداشته و به مکانی دیگر انتقال می‌دهد و به دلیل آنکه محل جایگذاری سردیس مجهز به دوربین مداربسته نبود، سارقان از این فرصت استفاده می‌کنند و سردیس را به سرقت می‌برند که پس از کار کارشناسی سارق به همراه دو همدست او دستگیر می‌شود.

    او تأکید کرد: ما در سالهای گذشته سرقت سریالی و انفرادی مجسمه‌های پایتخت را نداشتیم و در زمان‌های پیش از حضور ما نیز من نمی‌توانم اظهار نظر کنم زیرا اطلاع دقیقی از آن ندارم.

    فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران تصریح کرد: پلیس در کشف و دستگیری جرم و عوامل آن نقش دارد اما باید بدانیم که نگه‌داشت از تندیس و سردیس‌های شهری وظیفه شهرداری است.

    سردار بیات در توضیح ساماندهی دست‌فروشان مترو، گفت: پایتخت معضلات اجتماعی بسیاری دارد که یکی از آنها دست‌فروشی در مترو است و باید اعلام کنم برخورد با موضوعاتی مانند سرقت، جیب‌بری و هرگونه جرمی دیگر بر عهده پلیس متروست که فرماندهی خاص خود را دارد اما جمع‌آوری دست‌فروشان مترو بر حسب دستور آقای حناچی بر عهده یگان حفاظت شهرداری تهران است.

    او در واکنش به پدیده سگ‌گردانی در پایتخت، گفت: مقابله با پدیده سگ‌گردانی در پایتخت در حوزه فعالیت ما نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار