مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

تامین و پرداخت تسهیلات ۲۴۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی

عصر ساختمان- رحیمی انارکی گفت: تسهیلات ۲۴۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تامین و پرداخت می‌شود که بخشی از آن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم انجام می‌ گیرد.

تامین و پرداخت تسهیلات ۲۴۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایبِنا، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی درخصوص طرح اقدام ملی مسکن و چگونگی تامین اعتبار برای اجرای این طرح، گفت: بانک مسکن از 400 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی، پرداخت تسهیلات به 240 هزار واحد را تقبل کرده است که در این زمینه بخشی از تامین اعتبارات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم انجام می‌شود.

    مدیرعامل بانک مسکن افزود: هم‌اکنون بیش از 350 هزار فقره حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم وجود دارد که حداقل‌ها را رعایت کرده‌اند.

    رحیمی‌انارکی ادامه داد: بخش دیگری از تامین اعتبار طرح اقدام ملی مسکن را از محل اقساط وصولی بانک که پیش‌بینی کرده‌ایم امسال رقم قابل‌توجهی باشد انجام می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در جذب سپرده‌های جدید به دلیل آنکه وارد رقابت نرخ سود بانکی با سایر بانک‌ها نشده‌ایم با مشکل مواجه هستیم.

    مدیرعامل بانک‌مسکن تصریح کرد: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و تلاش‌هایی که برای ایجاد انضباط مالی در بانک مسکن انجام شد، نرخ سود سپرده در نیمه دوم امسال برای این بانک بهتر شود و بتوانیم منابع مورد نیاز خود را در نیمه دوم سال در قالب جذب سپرده، تامین کنیم.

    رحیمی‌انارکی گفت: بانک مسکن همچنین یکسری از ابزار‌های جدید را در دستور کار و در دست پیگیری دارد؛ که با این ابزار‌های جدید در صدد هستیم تا بتوانیم حوزه تامین مالی طرح‌های مسکن را در بازار سرمایه توسعه و تعمیق دهیم.

    وی تقویت بازار سرمایه را در اجرای طرح‌های مسکنی مستلزم همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین سایر نهاد‌های ناظر از جمله بانک‌مرکزی دانست و گفت: در این خصوص لازم است تا همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و همچنین اقتصاد و دارایی با بانک‌مسکن بیشتر شود تا بتوانیم فعالیت‌ها را سهل‌تر به پیش ببریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار