مدیران خودروعصر اعتبار

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران:

خانه‌های قدیمی تهران از حالت انبار به کاربری‌های فرهنگی سوق یافتند

عصر ساختمان- یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه خانه‌های قدیمی تهران از حالت انبار و کارگاه به کاربری‌های متناسب در حوزه فرهنگ و خدمت سوق داده شدند، افزود: شرایط ما به گونه‌ای است که معماری امروز مورد توجه قرار گرفته است.

خانه‌های قدیمی تهران از حالت انبار به کاربری‌های فرهنگی سوق یافتند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احمد مسجدجامعی در آئین نکوداشت روز تهران و تقدیر از احیا کنندگان ابنیه قدیمی تهران در خانه تاریخی فاموری، گفت: آمدن شهردار جدید منشأ تحول نیست؛ بلکه منشأ تحول، مردم هستند که منجر به انتخاب شهردار جدیدی با رویکرد جدید می‌شوند.

    وی افزود: من نگران عدم تداوم وضعیت فعلی در احیاء بافت‌های تاریخی و ابنیه تاریخی نیستم. این خود افراد و شهروندان هستند که در این شرایط وارد این فعالیت می‌شوند. این در حالیست که شهرداری منطقه تنها از اختیارات خود برای تسهیل‌گری در این فعالیت استفاده می‌کند و بیشتر افراد خودشان برای احیای این خانه‌ها گام بر می‌دارند و مدیریت آن را نیز خود به عهده می‌گیرند.

    وی ادامه داد: شرایط توسعه ما به گونه‌ای است که خانه‌های قدیمی از حالت انبار و کارگاه گذشته به کاربری‌های متناسب در حوزه فرهنگ و خدمت سوق داده شده‌اند. معماری اخیرا مورد توجه قرار گرفته، در حالیکه در شورای چهارم که کمیسیون شهرسازی و معماری تشکیل شد، حتی اعضا علاقه‌ای به عضویت در این کمیسیون نداشتند.

    مسجدجامعی تاکید کرد: توجه به معماری و شهرسازی امر جدیدی است، اما از نظر من نسبتا تا به امروز موفق بوده و علت این موفقیت نیز فضای عمومی و بستر اجتماعی است که برای این عرصه فراهم شده، لذا توفیقاتی نیز داشته است.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم بازنگری در سیاست‌های معماری و شهرسازی تهران تاکید کرد و افزود: باید در سیاست‌های معماری و شهرسازی تجدید نظر شود. بعضا سیاست گذاری در ساخت و ساز شهری موجب تخریب میراث تاریخی تهران می‌شود که در این حوزه نیازمند بازنگری جدی هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار