مدیران خودروعصر اعتبار

کیانپور مطرح کرد:

بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال ۱۴۰۰

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه راه آهن چابهار-زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است، گفت: قطعا تا زمانی که پروژه راه آهن به بهره برداری نرسد، نمی توان به توسعه چشمگیر بندر چابهار فکر کرد.

بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال ۱۴۰۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان، گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اعتبار بالغ بر 300 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تسریع در اجرای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان در نظر گرفته شده است.

    راه آهن چابهار-زاهدان یکی از ابرپروژه های کشور است

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم راه آهن چابهار-زاهدان یکی از ابرپروژه های کشور است، زیرا این پروژه نقش چشمگیری در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت.

    اختصاص اعتبارات کلان و پایدار برای تسریع در اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان

    در سال های گذشته تأمین اعتبار پروژه راه آهن چابهار-زاهدان با مشکلات بسیاری روبه رو بود، حال دولت و وزارت راه و شهرسازی با توجه به اهمیت پروژه مذکور، بودجه کلان و پایداری را برای افزایش سرعت اجرای خط آهن در نظر گرفته اند
    وی افزود: در سال های گذشته تأمین اعتبار پروژه راه آهن چابهار-زاهدان با مشکلات بسیاری روبه رو بود، حال دولت و وزارت راه و شهرسازی با توجه به اهمیت پروژه مذکور، بودجه کلان و پایداری را برای افزایش سرعت اجرای خط آهن در نظر گرفته اند.

    راه آهن چابهار-زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است

    این نماینده مردم در مجلس در مجلس، با بیان اینکه راه آهن چابهار-زاهدان کلید توسعه و شکوفایی بندر چابهار است، افزود: قطعا تا زمانی که پروژه راه آهن به بهره برداری نرسد، نمی توان به توسعه چشمگیر بندر چابهار فکر کرد.

    کیانپور ادامه داد: در شرایط کنونی جاده های استان سیستان و بلوچستان ظرفیت و توان حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی را ندارند، از این رو طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بخش قابل توجهی از این کالاها و محصولات باید از طریق حمل و نقل ریلی منتقل شود.

    وی تصریح کرد: در شرایط کنونی براساس آمارها حدود 8 میلیون تن کالا در بندر چابهار تخلیه و بارگیری می شود که حدود 6 میلیون تن از این کالاها باید از طریق حمل و نقل ریلی جابه جا شود.

    بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال 1400

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مسئولان دولتی وعده داده اند که با توجه به اختصاص اعتبارات کلان، پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال 1400 و پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد که این برنامه ریزی بسیار امیدوارکننده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو