مدیران خودروعصر اعتبار

آب‌گرم‌کن خورشیدی، ناجی جان جنگل‌ها

عصر ساختمان-رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، از نصب و راه‌اندازی ۲۹۴ آب‌گرم‌کن خورشیدی در برخی از روستاهای استان خبر داد.

آب‌گرم‌کن خورشیدی، ناجی جان جنگل‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،  مهدی آرمیون با اشاره به این‌که اجرای طرح آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی در استان از سال 94 و در یک روستا به عنوان پایلوت انجام شد، گفت: با دریافت بازخوردهای مثبت از اجرای این طرح اکنون سالانه و به صورت منظم این طرح در روستاهای استان اجرا می‌شود.

    وی افزود: روستاهایی که در حاشیه جنگل‌ها مستقر بوده و راه‌های دسترسی به این آبادی‌ها صعب‌العبور است، همچنین از نعمت گاز و سوخت بی‌بهره‌اند در اولویت اجرای این طرح قرار دارد.

    آرمیون با اشاره به این‌که هزینه خرید، حمل، نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها به عهده اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری است، گفت: روستائیان فقط هزینه لوله‌کشی از آب‌گرم‌کن به آشپزخانه و حمام را پرداخت می‌کنند.

    وی ادامه داد: پیش از اجرای این طرح، اکثر خانواده‌هایی که در این روستاها ساکن هستند برای استفاده از آب‌گرم‌کن به ناچار از درختان جنگلی استفاده می‌کردند که این امر باعث از بین رفتن جنگل‌های منطقه می‌شد.

    رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: با راه‌اندازی آب‌گرم‌کن خورشیدی در روستاهای حاشیه جنگل‌ها، درختان نفس راحتی می‌کشند و اهالی نیز دیگر برای تهیه هیزم و چوب به زحمت و مشقت نمی‌افتند.

    آرمیون با بیان این‌که این طرح در 12 روستا اجرا شده است، گفت: تاکنون 294 آب‌گرم‌کن در این روستاها نصب شده است.

    وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف این اداره‌کل، حفاظت و حمایت از عرصه‌های طبیعی است، نصب آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی را نیز یکی از گام‌های موثر برای رسیدن به این هدف برشمرد.

    رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان کرد: طی امسال نیز از محل صندوق توسعه ملی، آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی تهیه و در روستاهای شناسایی شده، نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار