مدیران خودروعصر اعتبار

رییس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها اعلام کرد:

انتشار گزارش اولیه سیل به‌زودی/دلایل تاخیر ارسال گزارش نهایی به رییس‌جمهور

عصر ساختمان- رییس هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها از آماده شدن گزارش اولیه سیل بهار امسال خبر داد و گفت: گزارش اولیه سیل امسال نهایی شده است، ولی گزارش نهایی با کمی تاخیر به رییس‌جمهور تحویل داده می‌شود.

انتشار گزارش اولیه سیل به‌زودی/دلایل تاخیر ارسال گزارش نهایی به رییس‌جمهور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی امروز در حاشیه کارگاه دانش و ظرفیت‌سازی همکاری‌های منطقه‌ای و جنوب - جنوبدر زمینه مدیریت خطر سیل در جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به تهیه گزارشی از سیل بهار امسال، افزود:  بنابر حکم رییس جمهور هیاتی برای بررسی و ارزیابی حادثه رخداد سیل اخیر تشکیل شد تا اعضای آن به مدت 6 ماه گزارشی در این زمینه تهیه  کنند.

    وی اضافه کرد: متخصصان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌های مناطق سیل‌زده جزو تیم این هیات هستند، از این رو از زمان وقوع سیل در منطقه حضور داشتند و گزارش‌های خود را ارائه دادند.

    نیلی با تاکید بر اینکه گزارش مربوط به رخداد سیل در حال تهیه است و نتایج آن پس از انتشار اعلام می‌شود، یادآور شد: در این رخداد یک عامل وجود نداشته، بلکه عوامل متعددی بوده که باید وزن هر عامل مشخص شود.

    وی به تهیه گزارش هیات ویژه سیل برای رییس جمهور اشاره کرد و گفت: گزارش اول که روایت سیل است، به زودی منتشر می‌شود و علت تاخیر در انتشار گزارش نهایی این است که ما قبل از انتشار گزارش آن را برای همه متخصصان عضو کارگروه می‌فرستیم و نظرات آنها را می‌گیریم تا چیزی از قلم نیفتاد.

    رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه ما محتوای گزارش سیل را بر اساس آنچه که به رییس‌جمهور قول داده بودیم، آماده کرده‌ایم، افزود: ولی تصمیم گرفتیم قبل از انتشار، گزارش مرحله دوم را برای متخصصان ارسال کنیم که بعد از جمع‌بندی ارسال می‌شود و احتمالا از رییس جمهور مدت زمان کوتاهی را وقت می‌گیرد.


    وی این گروه را  متشکل از بهترین متخصصان ایران از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور دانست و ادامه داد: ما دو تعهد در این پروژه داشتیم که شامل استفاده از ظرفیت‌های متخصصین ایرانی و بهره‌برداری از تجارب بین المللی می‌شود؛ برگزاری این کارگاه‌ در راستای استفاده از تجارب بین‌المللی است.

    رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه اسکاپ در این حوزه متخصص، با تجربه و صاحب نظر است، ضمن آنکه تیمی در آسیا پاسفیک دارد، اظهار کرد:
    این کارگاه آموزشی با همکاری سازمان برنامه و بودجه بوده و امروز نمایندگان اسکاپ که شامل متخصصان کشورهایی چون چین، هند، ژاپن و کشورهای اروپایی هستند، در آن حضور دارند.

    وی ادامه داد: ما در این دو روز راجع به حادثه رخداد سیل و راه‌های مقابله با آن صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر مهم این است که ما تنها به بعد از سیل نپردازیم، بلکه باید راهکارهایی برای پیش از سیل ارائه دهیم تا اگر رخداد سیل محقق شد، آسیب‌های آن را به حداقل برسانیم.

    دکتر نیلی خاطر نشان کرد: لذا مدیریت ریسک یکی از موضوعاتی است که در این کارگاه مورد بحث قرار می‌گیرد و ما امیدواریم گزارش و نتیجه این نشست به غنای گزارش اصلی سیل که منتشر خواهد شد، بینجامد.

    رییس دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که خروجی این کارگاه آموزشی چه خواهد بود، گفت: تعداد زیادی سوال از سوی رییس جمهور مطرح شد و این ورکشاپ کمک می‌کند تا برخی از این سوالات با توجه به تجربه کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گیرد و به آنها پاسخ داده شود.

    وی اضافه کرد: ما یک حادثه سیل داریم، ولی اصل آن قبل و بعد از وقوع سیل است؛ بنابر این باید از تجربیات کشورهای دیگر استفاده کنیم.

    رییس هیات ویژه گزارش ملی سیلابها با بیان اینکه اسکاپ گزارشی درباره این سیل داشته و حتما سیل ایران را مطالعه کرده است، اظهار کرد: ولی هیچ کدام از این گزارش‌ها، اطلاعات ما را ندارند. ما در این زمینه بیشترین اطلاعات و تخصص را داریم.

    دکتر نیلی با اشاره به اینکه برخی از خسارات ناشی از سیل در همه دنیا یکسان است، توضیح داد: به عنوان مثال وقتی در وسط رودخانه سازه‌ای ساخته می‌شود و یا بستر و حریم رودخانه‌ها تصرف می‌شوند، مهم نیست که در کدام کشور است و در زمان وقوع سیل تخریب می‌شوند. چرا که وقتی بارندگی شدید می‌شود، سیل رخ می‌دهد و جلوی آن را نمی‌توان گرفت.

    وی ادامه داد: کاری که ما باید بکنیم، این است که از تخریب سیل جلوگیری کنیم و مانع از گسترش آن شویم.

    رییس هیات ویژه گزارش ملی سیلابها با تاکید بر ضرورت حفظ محیط زیست و جنگل‌ها تاکید کرد: آنچه که باعث تخریب و شدت سیل می‌شود، در همه کشورها یکی است، ولی هر کشوری برای مقابله با این رخداد طبیعی باید مسائل داخلی خود را حل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار