مدیران خودروعصر اعتبار

بی‌توجهی شهرداری به رفع نقاط حادثه‌خیز پایتخت

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شورای شهر، شهرداری را ملزم به رفع گره‌های کور ترافیکی کرده است،‌ اما تاکنون این کار انجام نشده است.

بی‌توجهی شهرداری به رفع نقاط حادثه‌خیز پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، محمد علیخانی (رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران)  در خصوص تذکر مجدد پلیس راهور تهران مبنی بر عدم تلاش شهرداری در برطرف کردن 200 نقطه پرخطر و حادثه‌خیز ترافیکی اظهار داشت: این مساله به تعامل شهرداری در برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز باز می‌گردد. شورای شهر طرحی به تصویب رساند که طی آن شهرداری تهران ملزم به رفع نقاط حادثه‌خیز می‌شود،‌ اما این مصوبه با مخالفت معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک روبرو شد.

    وی افزود: تاکنون ثابت شده است که معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران هر چیزی را که قبول داشته باشد، اجرا می‌کند و هرچه را که به آن اعتقاد نداشته باشد، اجرایی نمی‌کند.

    رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، اظهار داشت: شورای شهر، شهرداری را ملزم به رفع گره‌های کور ترافیکی کرده است،‌ اما تاکنون این کار انجام نشده است. رفع نقاط حادثه‌خیز نیازی به الزام ندارد،‌ این وظیفه شهرداری است که در راستای برطرف کردن آن اقدام کند.

    علیخانی با بیان اینکه معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور تعامل ندارد، اظهار داشت: این مساله در بی‌توجهی به این نقاط حادثه‌خیز تاثیر دارد و باید این سوال را از شهردار تهران پرسید.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل وترافیک با تاکید بر اینکه شهردار تهران شخصا باید به مساله نقاط حادثه‌خیز و پرترافیک تهران ورود کند، افزود: شورای شهر در اجرا نقشی ندارد و تنها می‌تواند نظارت کند و تذکر دهد، ‌در نتیجه شهردار باید خودش به این مساله ورود کند.

    وی درخصوص به نتیجه نرسیدن تذکرات اعضای شورای شهر نیز گفت: تغییرات در شهرداری زیاد بود و این در روند به نتیجه رسیدن تذکرات اثرگذار بوده است. شهردار جدید در حدود 7 ماه است که در مسند مدیریت قرار گرفته و در حال مسلط شدن است. می‌خواهیم مشکلات شهر حل شود و این تذکرات مهلتی دارد و باید اشکالات را رفع کنند و اگر حل نشد از راه‌های دیگری ورود می‌کنیم.

    علیخانی درخصوص تذکر نمایندگان مجلس به دو مساله گودهای پرخطر و نقاط حادثه‌خیز شهر تهران، اظهار داشت: به نظر می‌آید؛ دولت و شهرداری‌ها هرکدام کار خود را می کنند و به این نظرات کاری ندارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار