مدیران خودروعصر اعتبار

حناچی مطرح کرد؛

احداث پیاده‌راه امام حسین(ع) تب مدیریت شهری برای احداث پروژه‌های عمرانی بود

عصر ساختمان- شهردار تهران درباره احداث پیاده راه امام حسین (ع) و میرداماد توضیحاتی داد.

احداث پیاده‌راه امام حسین(ع) تب مدیریت شهری برای احداث پروژه‌های عمرانی بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیروز حناچی شهردار تهران در سلسله نشست‌های تخصصی بررسی خیابان کامل (TOD) در سخنانی با تأکید بر اینکه تهران شهر خودرو نیست و باید آن را در اختیار افرادی که در آن زندگی می‌کنند قرار دهیم، گفت: مدیریت شهری باید در تصمیم‌گیری‌های خود به این موضوع اهمیت دهد که باید شهر را به افراد پیاده تحویل داد، زیرا بزرگان شهرسازی اعلام می‌کنند اگر در شهری خیابان و بزرگراه ایجاد کردید، بدانید که به سمت جذب سفر و خودرو محوری حرکت می‌کنید.

    شهردار تهران با اشاره به اینکه تا امروز به حمل و نقل در مقیاس کلان توجهی نشده است، گفت: ما در مدیریت شهری در مقیاس کلان باید منطقه شهری، ناحیه، زیرمنطقه و واحد خرد را تحت نظر داشته باشیم و اگر در برنامه‌ریزی‌های خود این پیوستگی رعایت نشود، تصمیمات ما به سرانجام نمی‌رسد.

    حناچی با اشاره به مناطق تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گفت: تقسیم‌بندی مناطق بر اساس تک هسته‌ای و چند هسته‌ای رابطه مستقیمی با بار ترافیک کلانشهر دارد و در منطقه چند هسته‌ای ایده‌آل این است که هسته‌ها باهم همکاری کنند تا بتوانند باری از روی دوش مدیریت شهری بردارند.

    وی ادامه داد: هر چقدر از مرکز شهر دور و به قسمت مزارع و بیابان‌ها نزدیک می‌شویم، تراکم کم و هرچه به مرکز شهر نزدیک می‌شویم به دلیل ارزش اقتصادی زمین و فرصت‌های شغلی شاهد تراکم بیشتر افراد هستیم.

    شهردار تهران ادامه داد: شهر‌ها تلاش می‌کنند تا با تبیین چشم‌انداز، برنامه‌های خود را روی هم منطبق کنند و ما برای ابزار‌های پیاده سازی در شهر‌ها می‌توانیم به ابزار برنامه‌ریزی، مقررات زمین، سیستم مالیات، شیوه بخش مالی، فشار بازار و غیره اشاره کنیم که در پیاده‌سازی تأثیرگذار است.

    حناچی با تشریح تجربیات لندن به عنوان یک کلانشهر گفت: لندن کلانشهری چند هسته‌ای است که به عنوان یک شهر جهانی هسته‌ای مرکزی دارد، اما برنامه‌ریزی‌های کلان در این شهر به صورت چند هسته‌ای انجام می‌شود که می‌توان به فضای باز کمربند سبز، سیاست‌های مالی، سرمایه‌گذاری روی حمل و نقل و غیره اشاره کرد و باید گفت: لندن شهری است که محدودیت‌های ترافیکی جدی در مرکز خود دارد.

    گسترش فضای حمل و نقل عمومی و دوچرخه باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد
    شهردار تهران با اشاره به دیگر استراتژی‌های مدیریت شهری در کلانشهر‌ها گفت: از دیگر استراتژی‌هایی که مدیریت شهری دنبال می‌کند کاربری زمین شهری برای تعدیل تقاضای سفر است و ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که گسترش فضای حمل و نقل عمومی و دوچرخه را در برنامه‌ریزی‌های کلان خود لحاظ کنیم.

    وی در تشریح مدیریت شهری در سئول گفت: در سئول پل بتنی دو طبقه‌ای وجود داشت که مدیریت شهری آن برای آرام سازی محیطی با استفاده از جریان آب و کاهش ترافیک تصمیم به حذف آن گرفت و زمانی که آن‌ها پل دو طبقه بتنی خود را برچیدند، ما پل دو طبقه صدر را ساختیم.

    حناچی ادامه داد: در سئول برای تشویق کردن دانش‌آموزان به استفاده از حمل و نقل عمومی برای آن‌ها جهت استفاده از اتوبوس و دیگر وسایل حمل ونقل عمومی تخفیف در نظر می‌گیرند.

    شهردار تهران با تأکید بر اینکه باید برای انجام مأموریت‌های مهم در توسعه محور پیاده همه جوانب دیده و در نظر گرفته شود، گفت: محور امام حسین (ع) زمانی که اجرا شد با یک دیدگاه تبدیل به محور پیاده شد که امروز شاهد هستیم آن پیش‌بینی کاملا عوض شده است و کاربری عکس به خود گرفته است و تجربیات و بررسی‌ها نشان می‌داد اگر ما بخواهیم پیاده‌راهی ایجاد کنیم، هیچگاه میدان امام حسین(ع) اولویت مدیریت شهری نباید می‌شد.

    وی با اشاره به تب مدیریت شهری در احداث پروژه‌های عمرانی در دوره قبل گفت: پس از احداث پیاده‌راه امام حسین(ع) صحبتی بود مبنی بر آن که محور میرداماد نیز به همان شکل پیاده‌سازی شود که این نیاز از تب بالای مدیریت شهری در اجرای آن بود و بیشتر پیشنهادات به صورت سلیقه‌ای مطرح می‌شد که امیدوارم با تجربیاتی که از پیش به دست آمده تلاش کنیم طرح‌های خود را مبتنی بر قوانین بالادستی انجام دهیم.

    حناچی با اشاره به ایجاد یک بند در طرح تفصیلی گفت: ایجاد یک لایحه در طرح تفصیلی پیشنهاداتی است که از طرف مدیریت شهری می‌تواند مطرح شود، اما باید با تصمیم‌گیری‌های بالادستی منطبق باشد.

    شهردار تهران تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در پایتخت تغییراتی داشته باشیم، باید بر اساس نیاز و خواسته شهروندان باشد و ما در تهران راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار