مدیران خودروعصر اعتبار

طرح جامعی برای بازسازی بافتهای فرسوده نداریم

عصر ساختمان- نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن برای بازسازی بافتهای فرسوده طرح جامعی نداریم، گفت:باید به فراخور هر منطقه یا محله برای بازسازی بافت فرسوده طرح داد.

طرح جامعی برای بازسازی بافتهای فرسوده نداریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، ایرج رهبر با اشاره به اینکه برای سرعت دادن و موفقیت در بازسازی بافت فرسوده باید به فراخور هر منطقه یا محله برای بازسازی بافت فرسوده طرح داد گفت:مسئله مهمی که در احیا و بازسازی بافتهای فرسوده و بازآفرینی شهری وجود دارد این است که بتوانیم تملک املاکی که در دست مردم است را بازسازی کنیم پس باید به فراخور هر منطقه و محله اقدام به دادن طرح کرد تا موفقیت نسبی در بازسازی به وجود بیاید.

    وی با تاکید بر اینکه برای بافتهای فرسوده طرح جامعی نداریم اظهار داشت: از طرح نوسازی در محله سیروس تهران استقبال چندانی صورت نگرفت در حالیکه می توانستیم با توجیه اقتصادی و طرح هایی با ارزش افزوده بیشتر اعتمادسازی کنیم.

    رهبر تصریح کرد:به هر حال اگر می خواهیم در بازسازی بافت فرسوده موفق عمل کنیم باید رویه را تغییر داد چرا که بنده معتقد هستم مشکل بازسازی بافتهای فرسوده این است که در گذشته با مشارکت مردم استقبال خوبی در بافتهای فرسوده صورت گرفت اما با تراکم بیشتر در چندسال آینده باز هم بافت فرسوده ای در  همان منطقه خواهیم داشت که کار اشتباهی است.

    12 دی ماه 96 بود که مراحل عملیاتی نوسازی مسکن در برنامه ملی بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری با حضور آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی مراسم کلنگ‌زنی پروژه مسکونی 100 واحدی در محله سیروس منطقه 12 تهران برگزار شد اما با گذشت ماهها از مراسم کلنگ زنی هنوز این پروژه 100 واحدی که فاز نخست بازسازی بافت فرسوده تهران لقب گرفته به مراحل دلگرم کننده خود نرسیده است.

    بر اساس این گزارش، وضعیت بافت فرسوده در تهران قرمز است و روند نوسازی کند پیش می‌رود پس باید سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط مثل شرکت بازآفرینی شهری و شهرداری تهران هر چه سریعتر در این زمینه ورود کنند چرا که از مجموع 3268 هکتار بافت فرسوده در پایتخت در 3 سال گذشته تنها 13 هکتار نوسازی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار