مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول در بنیاد مسکن:

مقاومت مردم در برابر تحویل کانکس‌ها پس از نوسازی واحدهای زلزله‌زده

عصر ساختمان- رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه با بیان اینکه ساخت واحدهای روستایی زلزله‌زده به اتمام رسیده است، گفت: مردم با وجود اینکه در خانه‌های نوساز شده مستقر شده‌اند در برابر تحویل کانکس‌ها مقاومت می‌کنند در حالی که نیازی به این کانکس‌ها ندارند.

مقاومت مردم در برابر تحویل کانکس‌ها پس از نوسازی واحدهای زلزله‌زده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، علی فولادی درباره آخرین وضعیت ساخت و ساز واحدهای زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: ساخت واحدهای روستایی زلزله زده کرمانشاه به اتمام رسیده است.

    وی تاکید کرد: البته هر چند ساخت و ساز در روستاهای زلزله زده ادامه دارد و متوقف نشده اما این ساخت و سازهای توسعه روستا است و ارتباطی با واحدهای تخریب شده ندارد و تمام واحدهای تخریب شده ساخته شده‌اند.

    رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با بیان اینکه برخی از خانوار در حال ساخت واحدهای اضافی هستند، گفت: به عنوان فرصت‌سازی به واحدهایی هم که تخریب نشده بود، مساعدت‌هایی از جمله ارایه تسهیلات کرده‌ایم اما ساخت 12 هزار و 500 واحد تخریب شده از زلزله سال 96 به اتمام رسیده است، مابقی ساخت و سازها در قالب فرصت‌سازی در روستاها ادامه پیدا کردند.

    فولادی گفت: امروز تعداد ساخت و ساز واحدهای روستایی به 29 هزار واحد رسیده است که 12 هزار و 500 هزار واحد از آنها در اثر وقوع زلزله تخریب شده بودند. مابقی ساخت و سازها در راستای فرصت سازی و نوسازی بافت فرسوده روستایی بوده است که این واحدها هم از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شدند.

    وی درباره آخرین وضعیت احداث واحدهای زلزله‌زده شهری اظهار داشت: در شهرهای زلزله‌زده استان کرمانشاه تقریبا 8 هزار واحد تخریب شده وجود داشت که باید مجددا احداث می شدند که بر اساس درخواست افزایش بنا و تعداد طبقات و مساحت این تعداد افزایش پیدا کردند و به 12 هزار و 700 واحد رسیدند. از این تعداد ساخت حدود 9 هزار واحد به پایان رسیده است و مابقی در حال اتمام است.

    وی تاکید کرد:‌ در شهر سر پل ذهاب ساخت تمام واحدها رو به پایان است و برای سرعت بخشیدن به اتمام کار ساخت و ساز واحدهای شهری، تسهیلات ارزان قیمت دیگری تا سقف 12 میلیون تومان ارایه شد. البته این تسهیلات فقط شامل حال واحدهای در جریان ساخت است تا هر چه سریع‌تر تکمیل شوند و تا پایان امسال پرونده ساخت واحدهای تخریب شده ناشی از وقوع زلزله بسته شود.

    رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه درباره اجاره نشین‌ها، گفت: برای مستاجران واحدهای احداثی و تعمیری، تسهیلاتی به عنوان تسهیلات ودیعه (اسکان) و تهیلات معیشتی در نظر گرفته و پرداخت شد. به هر خانواده مستاجر در واحدهای احداثی 17 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد. این 17 میلیون تومان به مبلغ ودیعه واحد استیجاری زلزله زده این افراد اضافه شد و توانستند در واحد دیگری ساکن شوند.

    فولادی ادامه داد:‌ از آنجایی که مستاجران واحدی در اختیار نداشتند امکان پرداخت تسهیلات ساخت به آنها وجود نداشت. کمک ما به این خانواده‌ها افزایش توان پرداخت ودیعه آنها بود.

    وی با تاکید بر اینکه در روستاها تمام کانکس‌ها ساماندهی شده‌اند، اظهار داشت: کانکس‌ها از روستاییان پس گرفته نشده است و روستاییان از کانکس‌ها در محوطه تحت اختیار خود به عنوان انباری و...استفاده می‌کنند.

    رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه با اشاره به انباشت کانکس در شهرهای زلزله زده کرمانشاه گفت: در شهرها به ویژه شهر سرپل ذهاب که با حجم قابل توجهی از کانکس مواجه بودیم و کانکس بدون کنترل به این شهر سرازیر شده بود برای جمع آوری کانکس با مشکلاتی مواجه هستیم و خروج کانکس از داخل شهر بسیار سخت است. 9 هزار کانکس در شهر موجود است که بیش از 90 درصد از این کانکس‌ها استفاده نمی‌شوند. جمع آوری کانکس‌ها از شهر با همکاری شهرداری، فرمانداری و بنیاد مسکن آغاز شده است.

    فولادی با بیان اینکه خروج کانکس‌ها از شهر یک الزام است چراکه ساختار شهری را به هم می‌ریزد، افزود:‌ مردم با جود اینکه در خانه‌های نوساز شده مستقر شده‌اند در برابر تحویل کانکس‌ها مقاومت می‌کنند در حالی که نیازی به این کانکس‌ها ندارند.

    وی گفت: ‌فعلا کانکس‌های اضافی به بیرون از شهر و محوطه‌ای که در کنترل شهرداری است منتقل می‌شوند اما همچنان مالک کانکس‌ها مردم هستند و می‌توانند نسبت به فروش آنها اقدام کنند. شهرداری در حال خرید این کانکس‌ها از مردم است و قیمت هر یک متفاوت از دیگری است اما بین 3 تا 10 میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود. معمولا کانکس‌هایی که توسط خیرین تهیه شده از کانکس‌های درجه دو و سه هستند و قیمت کمتری دارند.

    رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه تاکید کرد: شهرداری با هدف بازیافت، کانکس‌ها را از مردم خریداری میکند.

    فولادی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: بنیاد مسکن در مجموع 197 هزار تن سیمان رایگان و 93 هزار تن آهن آلات توزیع کرده است و تمام مصالح توزیع شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند که این باعث افزایش مقاومت ساختمان‌های تازه احداث شده در برابر سوانح طبیعی می‌شود.

    وی افزود: همچنین 3 هزار و 500 میلیارد تومان هم تسهیلات و کمک بلاعوض در اختیار مردم زلزله‌زده قرار گرفته شده است که تبدیل به ساخت و ساز شده‌اند. همچنین واحدهای تعمیری 67 هزار و 500 واحد بود که سال گذشته کار ساخت آنها به اتمام رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو