مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران:

۷۰ درصد یکی از پادگان های تهران به توسعه شهری اختصاص یافت

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: ۷۰ درصد یکی از بزرگترین پادگان های تهران با همکاری نیروهای مسلح برای توسعه شهر تهران در اختیار شهرداری قرار گرفت.

۷۰ درصد یکی از پادگان های تهران به توسعه شهری اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، پیروز حناچی روز دوشنبه در همایش پوشش همگانی سلامت در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران بدون ذکر نام این پادگان این اقدام را یک گام مهم برای توسعه شهر تهران اعلام کرد و گفت: این پادگان در یکی از ارزشمندترین نقاط پایتخت قرار دارد.

    وی در ادامه به همکاری شهرداری تهران برای بهبود شاخص های سلامت اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا و تحرک خودروها در تهران نقش مهمی در بروز بیماری ها از جمله بروز سکته و حملات قلبی دارد و شهرداری تهران با کنترل این عوامل برای بهبود سلامت مردم تلاش می کند.
    حناچی اظهار داشت: چهار میلیون و 200 هزار خودرو در تهران تردد می کنند که سه میلیون و 370 هزار آن خودروهای سبک سواری هستند که 80 درصد وسایل نقلیه این شهر است بعد از آن موتورسیکلت ها با 18 درصد در رده بعدی قرار دارند، اکثر این موتورها کاربراتوری هستند و هر کدامشان معادل 6 خودرو آلودگی تولید می کنند.
    وی افزود: مهمترین اقدام شهرداری تهران برای کاهش آلودگی این خودورها، انجام معاینه فنی است، در سال گذشته 2 میلیون معاینه فنی انجام شد و با نصب دوربین های معاینه فنی کاهش ذرات معلق در هوا و آلودگی های ناشی از خودروها را شاهد بودیم.

    تهران بعد از شانگهای از نظر آلودگی هوا
    شهردار تهران اضافه کرد: در سال های 90 تا 97 با این نوع اقدامات شهرداری میزان روزهایی که هوا برای گروه های حساس آلوده بوده یا روزهایی که به علت آلودگی هوا مجبور به تعطیلی بودیم، کاهش یافت و سال گذشته هیچ روزی به خاطر آلودگی هوا تعطیل نشد. البته همکاری وزارت نفت در ارائه سوخت باکیفیت به حمل و نقل تهران نیز در این زمینه موثر بود.
    وی گفت: تهران از نظر آلودگی هوا از شهرهای کراچی، دهلی نو، قاهره، داکا، کلکته، بمبئی و پکن بهتر است و بعد از شانگهای قرار دارد اما رتبه شهرهایی مثل استانبول، بانکوک، سئول، کیوتو، لندن، لسن آنجلس و نیویورک از تهران بهتر است.
    حناچی افزود: وضعیت آلودگی صوتی در تهران تا حد زیادی کنترل شده است و میزان آلودگی در روزها 55 دسی بل و شب ها 45 دسی بل است اما در حاشیه بزرگراه ها این میزان بیش از حد مجاز و بین 70 تا 80 دسی بل است.

    تولید روزانه 7 هزار تن زباله در تهران
    وی اظهار داشت: روزانه هفت هزار تن زباله در تهران تولید می شد که با ایجاد ایستگاه های تفکیک پسماند به 6500 تن کاهش یافته است. طرح تولید برق از پسماند نیز با همکاری دولت دنبال می شود اما موضوع پسماندهای بیمارستانی هنوز به طور کامل حل نشده است و گرچه حجم این پسماندها کم شده است اما هنوز برای انتقال این پسماندها به مرکز اصلی پسماند نیاز به همکاری داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار