مدیران خودروعصر اعتبار

یک مسئول:

هلدینگ‌ها به مناطق محروم ورود پیدا کنند

عصر ساختمان-رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه لرستان گفت: هلدینگ‌ها به مناطق محروم ورود پیدا کنند.

هلدینگ‌ها به مناطق محروم ورود پیدا کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، علی هادی‌چگنی در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، بر لزوم افزایش تخصیص آب لرستان اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که میانگین برداشت آب لرستان پایین تر از میانگین کشوری است،   گفت: افزایش تخصیص آب بسیاری از مشکلات استان را حل می‌کند.

    وی با بیان اینکه 735 کیلومتر خطوط لوله انتقال انرژی در استان وجود دارد اما مجوز تخصیص منابع انرژی وجود ندارد، افزود: ما در زیرساخت‌ها مشکل داریم  سرمایه گذار به دنبال سود است در لرستان به دلیل عدم زیرساخت‌های حمل و نقل رغبتی به سرمایه گذاری در استان ندارد.

    چگنی با اشاره به این‌که حمل و نقل ریلی ما باید تقویت شود چراکه حمل و نقل ریلی بر بهای تمام شده قیمت کالا تاثیر دارد، ادامه داد: هلدینگ های اقتصادی نباید رسالت خود را فراموش کنند فلسفه ذاتی این هلدینگ‌ها محرومیت زدایی بود اما این هلدینگ‌ها به دنبال سود سرمایه گذاری هستند و مصداق آن گاوداری 20 هزار راسی در منطقه محروم دلفان است که با گذشت 5 سال 20 درصد پیشرفت دارد.

    وی با اشاره به اینکه هلدینگ‌ها به مناطق محروم ورود پیدا کنند، ادامه داد: دلیل مهاجرت لرستان عدم اشتغال است و افرایش مهاجرت به استان‌های توسعه یافته مشکلات دیگری از جمله حاشیه نشینی را به دنبال دارد.

    چگنی بر لزوم ورود و تسهیل بخش خصوصی به سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: هر کجا عرصه اقتصاد با بخش خصوصی باشد موفق خواهد بود.

    وی بر لزوم حل مشکلات فرودگاه خرم‌آباد و پرداخت مطالبات آن تاکید کرد و افزود: لرستان نیازمند  آبخیزداری است.

    این مسئول ادامه داد: در آبخیزداری کشور مبالغی بدون قاعده‌ای در اختیار وزرا قرار می‌گیرد به طوری که 209 میلیارد در اختیار رئیس سازمان جنگل‌ها بوده که 5 میلیارد آن به لرستان اختصاص یافته که رقم بسیار ناچیزی است هر چند برخی اعتبارات دیگر به صورت شناور در اختیار وزرا قرار می گیرد که باید قاعدهمند باشد.

    چگنی با اشاره به اینکه برای ساختمان استانداری 35 میلیارد هزینه شده که 40 میلیارد دیگر برای تکمیل آن نیاز است، اضافه کرد: نقش پدرانه نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و استاندار لرستان که در لحاظ کارهای کارشناسی از ما جلوتر بوده است موجب راهنمایی و ارشاد ما بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو