مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات تحولات بازار مسکن؛

کرایه خانه ۱۰.۸ درصد رشد کرد

افزایش ۸ درصدی معاملات مسکن تهران

عصر ساختمان:بانک مرکزی اعلام کرد: تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران در اردیبهشت امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۲ درصد افزایش یافته است.

کرایه خانه ۱۰.۸ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، بانک مرکزی اعلام کرد: تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه سال 1395 به 15431 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.2 درصد افزایش نشان می دهد.

    در اردیبهشت ماه سال 1395، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 40.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 1.7 و 2.8 درصد افزایش یافته است. 

    در اردیبهشت ماه سال 95 از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 78.3 میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با 21.4 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است.

    بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در اردیبهشت سال 95 حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا 5 سال ساخت با سهم 52.1 درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند. سهم مزبور در مقایسه با اردیبهشت ماه سال 94 معادل 1.6 درصد کاهش نشان می دهد.

    توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در اردیبهشت ماه سال 95 حاکی از آن است که از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 15.2 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.

    همچنین مناطق 4، 2 و 15 به ترتیب یا سهم 10.5، 8.4 و 6.3 درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

    تحولات اجاره بهای مسکن

    در اردیبهشت ماه سال 95 شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.7 و 10.8 درصد رشد نشان می دهد. ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که غالبا یک ساله تنظیم می گردند و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست های کنترل و مهار تورم، سبب رشد متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

    سهم هزینه مسکن(اجاره بهای مسکن اعم از شخصی و غیر شخصی) در محاسبات شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی معادل 28.4 درصد می باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار