مدیران خودروعصر اعتبار

۶ هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران باقی مانده است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: حدود ۶ هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران باقی مانده که با برنامه‌ریزی و تخصیص هر سال ۲ هزار میلیارد تومان تا سه سال آینده این مبلغ پرداخت خواهد شد.

۶ هزار میلیارد تومان از بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران باقی مانده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، مجید فراهانی روز چهارشنبه اظهارداشت: شورای پنجم، شهرداری تهران را با 69 هزار میلیارد تومان بدهی از مدیریت دوره قبل تحویل گرفت که جزئیات آن مشخص است.

    وی افزود: بخش عمده‌ای از این بدهی‌ها نیز به بانک‌ها و تقریبا شهرداری تهران به همه بانک‌ها بدهکار است.
    فراهانی ادامه داد: بخش دیگری از بدهی‌ها نیز مربوط به بدهی شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی است .
    عضو شورای تهران با بیان اینکه اولویت پرداخت بدهی‌های شهرداری، مطالبات پیمانکاران است گفت: ما پیمانکارانی داریم که از سال 91 همچنان از شهرداری طلبکارند و مطالبات خود را وصول نکرده‌اند.
    بررسی اختلاف بین پیمانکاران و شهرداری در کمیسیون ماده 38
    فراهانی همچنین اظهارداشت: در خصوص مواردی که پیمانکاران مدعی هستند شهرداری بر اساس قرارداد عمل نکرده است می‌توانند به دبیرخانه کمیسیون ماده 38 آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران مراجعه کنند.
    عضو شورای شهر تهران گفت: اختلاف بین پیمانکاران و شهرداری در یک کمیسیون که نمایندگان قوه‌ قضاییه، شورا و فرمانداری در آن حضور دارند بررسی می‌شود.
    وی تاکید کرد: اگر واقعا پیمانکار مدعی است که شهرداری به بخشی از مطالبات و تعهدات خود عمل نمی‌کند، با مراجعه به این کمیسیون اقامه دعوا کند.
    فراهانی افزود:‌ کمیسیون مذکور موضوع را رسیدگی می‌کند یا کارشناسانی برای بررسی تعیین می‌شوند که موضوع را به سرانجام برسانند.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برخی پیمانکاران از این موضوع اطلاع ندارند و از وجود این کمیسیون مطلع نیستند.

    پرداخت ماهانه حقوق کارگران فضای سبز و پسماند
    فراهانی در ادامه با اشاره به مطالبات پیمانکاران پسماند و فضای سبز گفت: شهرداری تهران مطالبات این افراد را به طور ماهانه تسویه می‌کند تا مشکلی برای پرداخت حقوق کارگران در این 2 حوزه وجود نداشته باشد.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: شهرداری تهران ماهانه برای 65 هزار نفر از پرسنل خود از جمله 60 هزار نفر پرسنل پیمانکاری حقوق واریز می‌کند.

    راه تسویه مطالبات بانک‌ها و بیمه

    فراهانی همچنین در ادامه درباره طلب بانک‌ها، بیمه و مالیات از شهرداری تهران نیز توضیح داد: یکی از راه های تسویه مطالبات مذکور این است که بخشی از دارایی شهرداری از جمله مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب (‌واقع در جنوب پایتخت)‌ که 200 هزار میلیارد تومان ارزش دارد به دولت واگذار شود.
    وی اضافه کرد:‌ در این وضعیت، دولت نیز باید بدهی شهرداری به بانک ها، بیمه و مالیات را برعهده بگیرد.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ در این صورت مطالبات بانک‌ها تسویه می‌شود و شهرداری تهران نیز می‌تواند برای ادامه پروژه های عمرانی خود از بانک‌ها تسهیلات بگیرد.

    جمعی از پیمانکاران طلبکار از شهرداری تهران روز گذشته مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند و خواستار تسویه مطالبات خود شده بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار