مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن:

صدور ۳.۵ میلیون سند ثبتی مسکن روستایی

عصر ساختمان- بیش از ۳.۵ میلیون سند ثبتی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در کشور صادر شد.

صدور ۳.۵ میلیون سند ثبتی مسکن روستایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این سندهای ثبتی با همکاری سازمان ثبت و اسناد کشور در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت صادر شده است.

    محمدرضا شاملو در سفر به استان چهارمحال و بختیاری افزود: 14 میلیون بازدید و کار فنی برای صدور این سندهای ثبتی در کشور در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه صورت گرفته است.

    وی با بیان اینکه بافت های با ارزش و گردشگری روستاها در حال حاضر در کشور به خوبی بهسازی و نوسازی می شود، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال تأمین زمین و واگذاری به افراد نیازمند برای ساخت و ساز مسکن در کشور است.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: در استان در تفاهم نامه ای با استانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای اجرای طرح های گردشگری روستایی در دست تهیه و تدوین است.

    شاملو به جهش اجرای طرح های عمرانی و روستایی استان در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 520 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات در حوزه قیر به استان اختصاص یافت و 200 طرح عمرانی در استان فعال بود.

    وی افزود: شاخص برخورداری استان با توجه به اجرای طرح های عمران روستایی در تهیه طرح هادی روستایی 100 درصد و در  اجرا این طرح ها 60 درصد است که این میزان از میانگین کشوری که 50 درصد است، بالاتر است.

    به گفته شاملو، در چهارمحال و بختیاری 74 هزار سند در مناطق شهری و روستایی صادر شده و 64 هزار مسکن روستایی هم ساخته، تعمیر و بازسازی شده است.

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ایمن سازی روستاهای در معرض خطر هم اشاره کرد و گفت: در بحث ایمن سازی روستاهای در معرض حادثه در چهارمحال و بختیاری 260 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد .

    شاملو افزود: 250 میلیارد ریال اعتبار هم در حوزه قیر برای اجرای طرح های روستایی در سال جاری به استان اختصاص یافت.

    در استان چهارمحال و بختیاری بیش از 800 روستا و آبادی وجود دارد که 35 درصد از جمعیت 947 هزار نفری استان در آن ها ساکن هستند.

    همزمان با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 26 طرح هادی روستایی در شهرستان کیار به بهره برداری رسید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو