مدیران خودروعصر اعتبار

امتیاز پیش‌خرید مسکن در بافت فرسوده

عصر ساختمان- بازآفرینی شهری از جمله اقداماتی است که در برنامه‌های توسعه قرار گرفته است. استفاده از تسهیلات و وام بافت فرسوده از جمله اقدامات ضروری برای پاکسازی شهر از بافت‌های ناکارآمد است.

امتیاز پیش‌خرید مسکن در بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مجله دلتا، اگرچه تاکنون چهل درصد از بافت‌های ناکارآمد در پایتخت نوسازی شده است، اما هنوز پنج درصد از مساحت شهر تهران را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند. روند صدور پروانه در این مناطق و ارائه وام بافت فرسوده به خریداران، نشان‌دهنده تاثیر مثبت سیاست بازآفرینی شهری است.

    در حال حاضر خانه اولی‌هایی که متقاضی خرید یا پیش‌خرید مسکن در دل مناطق بافت‌فرسوده هستند می‌توانند از تسهیلات 160میلیون تومانی مسکن زوجین با نرخ سود 6 درصد استفاده کنند.

    20 میلیون نفر از جمعیت کشور که 5.7 میلیون خانوار را تشکیل می‌دهند با سکونتگاه‌های غیررسمی درگیرند و اگر هر چه سریعتر تمهیداتی برای نوسازی این ابنیه اندیشیده نشود، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، خسارت انسانی غیرمعمول به بار خواهد آورد.

     

    نوسازی بافت فرسوده تا به اینجا با چالش‌های فراوانی روبرو است. عدم تمایل مالکین برای نوسازی ملک شخصی و اجتناب سرمایه‌گذاران از ورود به بازار نوسازی بافت‌ فرسوده از یک طرف و نیمه کاره ماندن پروژه‌های ساخت‌ و ساز در مناطق ناکارآمد به علت کمبود بودجه دولتی در سال‌های گذشته از طرف دیگر،مسیر پر فراز و نشیبی را در بازآفرینی شهری ایجاد کرده است.

    کمترین نرخ سود برای وام بافت فرسوده
    یکی از اقدامات برای نوسازی بافت‌های فرسوده ارایه تسهیلات با نرخ سود شش درصد است که کمترین میزان نرخ سود را در بین تسهیلات بانکی دارد. در صندوق پس‌انداز مسکن یکم تمهیداتی در نظر گرفته شده تا خانه اولی‌ها و زوج‌های جوان علاوه بر دریافت تسهیلات با نرخ 6 درصد، بتوانند از سازندگان واحدهای مسکونی نیز پیش خرید کنند. از سوی دیگر شرکت بازآفرینی شهری نیز تولید و عرضه 100 هزار واحد مسکونی در قالب 400 هزار واحد طرح اقدام ملی را بر عهده دارد که از طریق مشارکت با سازندگان بر عهده گرفته و به زودی عملیات احداث 25 هزار واحد مسکونی در قالب این برنامه آغاز می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار