مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تهران:

شهرداری تهران مانع ساخت و ساز در حریم فرحزاد شود

عصر ساختمان-رضوی گفت: شهرداری تهران باید ساخت و ساز‌ها در مجاورت فرحزاد را متوقف کند و پروانه و پایان کار برای آن‌ها صادر نکند.

شهرداری تهران مانع ساخت و ساز در حریم فرحزاد شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن رضوی مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تهران در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وجود 270 کیلومتر رودخانه در پایتخت گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد آخرین سیلاب رودخانه‌های استان تهران باعث جان باختن بسیاری از شهروندان و خسارات مالی فراوانی شد که بیشترین سهم این خسارت‌ها به رودخانه دربند، کن و گلاب‌دره مربوط بوده است و البته گفتنی است در حال حاضر نیز همین رودخانه‌ها بیشترین سطح خسارت را دارند و ما باید در این حوزه کار مؤثری انجام دهیم.

    وی با اشاره به مشخصات شناسنامه رودخانه‌ها افزود: اگر به مشخصات شناسنامه‌ای رودخانه‌ها نگاه کنیم در دبی بازگشت سیل مبنای 25 سال را قرار می‌دهند، در صورتی که در محدوده شهر‌ها این عدد 50 سال است، در حالی که دبی رودخانه‌ها در شهر تهران باید 200 سال باشد و اختلاف ما با شهرداری نیز در همین موضوع است که اگر در همین فضا بازسازی انجام ندهیم شاهد خسارات گسترده‌ای از جانب رودخانه‌ها خواهیم بود.

    مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تهران با تأکید بر اینکه در گام نخست مکان‌های پرخطر شناسایی شده است، گفت: پس از شناسنایی مکان‌های پرخطر بازدیده‌های محلی انجام شد و در این بازدید‌ها مشاورانی نیز به کار گرفتیم تا مدل‌های هیدرولیکی مشخصی را جهت پس‌زدگی تبیین کنیم.

    نقاط پرخطر پایتخت باید در اولویت قرار گیرند
    رضوی تأکید کرد: اعتقاد ما این است نقاط پرخطر باید در اولویت قرار گیرند و با به کارگیری مشاوران در این حوزه مشخص شد که در اولویت‌بندی اختلاف‌های فاحشی وجود دارد که باید نسبت به سازه و ارتفاع برخی از آن‌ها تجدیدنظر صورت گیرد تا خسارات احتمالی کاهش یابد.

    وی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز پایتخت افزود: در شناسایی نقاط حادثه‌خیز تهران از 67 مورد 37 نقطه دارای بیشترین احتمال وقوع حادثه بودند که رودخانه کن، مقصودبیک، دربند از این جمله نقاط هستند.

    رضوی با تأکید بر اینکه سیلاب همواره ما را غافلگیر می‌کند، گفت:‌ به همین منظور می‌توان پیشنهادهای متعددی در این باره ارائه داد که اولین پیشنهاد مربوط به در اولویت ساماندهی گرفتن نقاط حساس است، زیرا هر ساله این نقاط می‌توانند مبدأ خطر باشند و در ادامه شهرداری تهران باید ساخت و ساز‌ها در مجاورت فرحزاد را متوقف کند و پروانه و پایان کار برای آن‌ها صادر نکند.

    مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تهران ادامه داد: اخذ بیمه‌نامه سیلاب برای تمام پلاک‌ها، لحاظ کامل دفتر و حریم قطعی و اعلامیه وزارت نیرو در طرح تفصیلی از دیگر پیشنهاداتی است که می‌توان در این حوزه مطرح کرد.

    سفره‌های زیرزمینی استان تهران در معرض خطر هستند
    وی با اشاره به فشار بر روی آب‌های زیرزمینی افزود: سفره‌های زیرزمینی در معرض خطر قرار گرفته‌اند، زیرا تغذیه آن‌ها کاهش پیدا کرده و برای جایگزینی آن‌ها با پساب نیز اقدامات مؤثری انجام نشده است.

    رضوی افزود: افت آب‌های زیرزمینی موجب شد ما در مناطق 17، 18، 19، 20 و 21 شاهد فرونشست 42 تا 106 میلی‌متری در سال باشیم و این روند نیز ادامه پیدا کند.

    مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تهران ادامه داد: پیشنهاد من این است کمیته‌ای با حضور شهرداری تهران، شورا و وزارت نیرو تشکیل شود و در این کمیته تفاهم‌نامه‌ای 5 ساله به امضا رسد و در این بازه زمانی جایگزینی آب برای سفره‌های زیرزمینی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار