مدیران خودروعصر اعتبار

اسلامی تشریح کرد؛

تمهیدات وزارت راه برای حضور شرکت‌های عمرانی ایرانی در سوریه

عصر ساختمان-وزیر راه و شهرسازی گفت: تعدادی از شرکت‌های ما در سوریه چه قبل از جنگ داخلی و چه بعد از آن با مشکلات حقوقی و قراردادی مواجه شده بودند که بیشتر این شرکت‌ها مسائلشان حل شده و امیدواریم با توجه به شکل‌گیری رابطه بانکی و تمهیدی که ما اتخاذ کردیم تا بانک‌های سوریه ضمانت نامه‌های بانکی ایران را قبول کنند دیگر دلیلی بر عدم حضور شرکت‌ها نباشد.

تمهیدات وزارت راه برای حضور شرکت‌های عمرانی ایرانی در سوریه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، محمد اسلامی در خصوص آخرین تحولات مربوط به حضور ایران در بازسازی سوریه گفت: ما به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه تمهیدات را با محوریت بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم. اتاق بازرگانی مشترک تشکیل شده و این اتاق مشترک ساختمانی را در دمشق خریداری کرده و مستقر شده است. اولین نمایشگاه تخصصی که در دمشق برگزار شد نیز با حضور فعال شرکت‌های ایرانی همراه بود.

    وی ادامه داد: شرکت‌های ما مذاکرات مفصلی را انجام داده‌اند و خود ما نیز با وزرای مربوطه چه در تهران و چه در دمشق چند دور مذاکره داشتیم. زمینه‌ها برای حضور شرکت‌های عمرانی در سوریه فراهم است؛ امیدواریم مذاکرات خودشان نیز جواب دهد تا بتوانند خیلی قوی‌تر و سریع‌تر از گذشته در پروژه‌های عمرانی سوریه حضور داشته باشند.

    وی افزود: البته تعدادی از شرکت‌های ما در سوریه چه قبل از جنگ داخلی و چه بعد از آن با مشکلات حقوقی و قراردادی مواجه شده بودند و پیگیری آنها در روال روانی وجود نداشت که اکثر این شرکت‌ها مسائلشان حل شده و امیدواریم با توجه به شکل‌گیری رابطه بانکی و تمهیدی که ما اتخاذ کردیم تا بانک‌های سوریه ضمانت نامه‌های بانکی ایران را قبول کنند دیگر دلیلی بر عدم حضور شرکت‌ها نباشد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌ها با توجه به خصوصی بودن به منابع مالی نیاز دارند که در درون خودشان تامین می شود و بحث‌های عمرانی را هم خود دولت سوریه فراهم می‌کند.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا تقسیم جغرافیایی برای حضور ایران وجود دارد یا خیر، گفت: تاکنون تقسیمی صورت نگرفته و حوزه فعالیت ما بستگی به تصمیم دولت سوریه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار