مدیران خودروعصر اعتبار

سودجویان بازار مسکن عامل تهدید تهران در زمان وقوع زلزله

عصر ساختمان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که سودجویان در بازار مسکن فعال هستند باید نگران وقوع زلزله و تأثیر آن بر ساختمان‌های شهر باشیم.

سودجویان بازار مسکن عامل تهدید تهران در زمان وقوع زلزله
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، محمدی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌های متداول شهر تهران گفت: جزو 10 کشور ابتدایی هستیم که بالاترین ریسک‌های اقلیمی را در کشورمان شاهدیم و اتفاقات ناگواری را هر از گاهی می‌بینیم.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیش از پیش نگران شهر تهران هستیم و نگران شهروندان تهرانی آن هم به دلیل تراکم بالای سکونت گزینی.

    وی افزود: در مجلس و شورای اسلامی شهر تهران در جلسات متعدد موضوعات و اتفاقات محتمل را گوشزد کرده‌ایم و در حال اندیشیدن راه حل‌ها بوده‌ایم.

    محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه در هر حادثه‌ تلاش شده است تا درد شهروندان را تسکین بدهیم و همه را بسیج کرده‌ایم تا بازسازی رخ بدهد اما همین کارها هم با چالش‌هایی مواجه بوده است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از سال 77 تا سال 95 براساس اعلام رسمی نهادهای متولی هر چقدر نرخ رشد طبیعی قیمت‌ها بوده است رشد عمومی قیمت مسکن دو برابر آن بوده است.

    وی ادامه داد: چنین بازاری که نه کنترلی روی آن وجود دارد و نه مسئولین برای کنترل آن امکاناتی دارند طبیعی است که یک سری سودجو به آن ورود می کنند.

    محمدی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در این بازار متلاطم یک سری افراد منفعت طلب وارد می شوند تا یک سری ساختمان‌های بی کیفیت بسازند و فقط سودجویی خودشان را داشته باشند.

    نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که بر این بازار هیچ نظارتی نباشد طبیعی است که باید به واسطه هر حادثه‌ای نگران فروریختن بخشی از شهر باشیم و این موضوع باعث شده در هر جلسه‌ای انگشت اتهام را به سمت متخصصین ببریم.

    وی افزود: 187 کشور جهان امروز با تعریف ابزارهای مختلف توانسته آمد بر بازار مسکن نظارت کرده و عمر مفید ساختمان را محقق کنند اما امروز وقتی ما در کشورمان دست به کار می شویم که این ابزار را تعریف کنیم داد خیلی‌ها در می‌آید.

    محمدی گفت: اگر ابزار و روش‌هایی دارید که می شود بازار سوداگرانه مسکن را مدیریت کرد و بر آن نظارت کرد مطمئن باشید بعد از آن کیفیت ساخت مسکن بالا رفته و آن وقت دیگر نیازی به نگرانی برای زلزله نخواهیم داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار