مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای مصوبه خانه باغ از هفته آینده

عصر ساختمان- سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مصوبه خانه باغ که طرح آن در شورای پنجم به تصویب رسید از هفته آینده به جریان می‌افتد.

اجرای مصوبه خانه باغ از هفته آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، نهمین نشست خبری سخنگوی شورای شهر تهران در سالن عباس شیبانی شورای شهر تهران برگزار شد.

    علی اعطا در ابتدای این نشست گفت: از معاونت خدمات شهری شهرداری برای فعالیت ارزشمند آنها در ستاد ملی اربعین، برای خدماتی که به عزاداران حسینی ارائه‌ داده‌اند، تشکر می‌کنم.

    وی گفت: در چند هفته گذشته بحث طرح تفصیلی منطقه 22 در جریان است و پس از طرح موضوع در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری، در شورای شهر با اشاره به بند 34٬ ماده 80 قانون شوراها، مقرر شد طرح هادی تفصیلی قبل از تصویب  به تایید شورای شهر برسد و نقطه نظرات کمیسیون‌ها مطرح شود. به همین منظور امروز جلسه ای تشکیل خواهد شد و مجموعه پیشنهادات طرح تفصیلی منطقه 22 آماده و بررسی خواهد شد.

    اعطا به یکی از مواردی که در این طرح قرار است مورد بررسی قرار بگیرد اشاره کرد و گفت: یکی از موارد موضوع tod است که در این منطقه آنگونه که مورد انتظار است انجام نشده و باید بر مبنای این مسأله حمل و نقل عمومی در منطقه 22 بازنگری شود.

    وی درخصوص جلسه کمیسیون تلفیق گفت: روز گذشته کمیسیون تلفیق جلسه‌ای داشت و در این جلسه مقرر شد این کمیسیون جلسات فشرده‌ای در یکی دو هفته آینده تشکیل دهد و سه اولویت اصلی هر کمیسیون در شورا معین و سازمان همکار و اجرایی معین و برای تعیین اولویت‌ها با شهرداری جلساتی برگزار شود. از آنجایی که برخی از مدیران شهرداری شاید نسبت به احکام اهتمام کافی به خرج نمی‌دهند و به همین دلیل این اقدام را در دستور کار قرار دادیم.

    سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه خبر اجرای مصوبه خانه باغ را از هفته آینده مطرح کرد و گفت: مصوبه خانه باغ که در شورای پنجم به تصویب رسید از  هفته آینده به جریان می افتد. زیرساخت های اجرای این مصوبه  توسط معاونت شهرسازی فراهم شده و مالکین باغ می‌توانند از هفته آینده مراجعه و براساس فهرست فعالیت‌های  پیش‌بینی شده فعالیت خود را انجام دهند‌‌.

    وی همچنین به بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس در جریان است نیز اشاره کرد و گفت: تا ماده 27 این لایحه در صحن مجلس بررسی شده است و با توجه به اختلاف نظرها به کمیسیون اقتصادی بازگشته است. ماده 9 و 10 این لایحه نیز که مشخصا بر حوزه شهری اثر گذاشته به کمیسیون اقتصادی بازگشته است.

    اعطا گفت: ما سه مطالبه اصلی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده داریم؛ مجموعه شوراها انتظار دارند اختیار وضع عوارض از شوراها گرفته نشوند . این یکی از اختیارات اصلی شوراها است که در قانون شوراها پیش بینی شده است. با سلب این اختیار شوراها را از حیز انتفاع ساقط می کنیم.

    اعطا ادامه داد: نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده نکته دومی است که در این لایحه در حال بررسی است، آنگونه که پیش می رود با تصویب این لایحه مالیاتی که برای تهران اخذ می شود برای شهروندان تهرانی صرف نمی شود٬ بلکه برای شهرهای دیگر نیز مصرف می شود و این نوع قانون گذاری مدیریت شهری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

    سخنگوی شورای شهر تهران افزود: مورد سوم نوع معافیت هابی است که در این طرح در نظر گرفته شده است. در این لایحه و اگر به مجموعه مواردی که ذکر شده است جمله هتل ها، لیزینگ ها و غیره تعمیم یابد، مدیریت شهری را با مشکلاتی مواجه می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار