مدیران خودروعصر اعتبار

بورس مسکن؛ از برنامه دولت برای راه‌اندازی تا بدبینی نمایندگان مجلس

عصر ساختمان- در حالی چندی پیش مدیرعامل عمران پردیس از راه‌اندازی بورس مسکن خبر داده بود که عضو کمیسیون عمران مجلس مدعی شد راه‌آندازی بورس مسکن در کشور قابلیت اجرایی شدن را ندارد.

بورس مسکن؛ از برنامه دولت برای راه‌اندازی تا بدبینی نمایندگان مجلس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، اواسط ماه جاری مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس در نشست خبری رونمایی از اولین سند تک برگی واحدهای مسکن مهر این شهر گفته بود: بورس مسکن مهر را راه‌اندازی می‌کنیم. در حال طراحی سامانه ای با همکاری اتحادیه املاک هستیم تا بتوانیم بر خرید و فروش واحدهای مسکن مهر نظارت کنیم. با این کار  دیگر شاهد  فروش واحدهای مسکن مهر زیر قیمت بزار نخواهیم بود.

    این در حالی است که عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس امروز با بیان این‌که راه‌اندازی بورس مسکن در کشور قابلیت اجرایی ندارد و با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت عمران پردیس درباره راه اندازی بورس مسکن گفته است:‌ هراز چندگاهی مسئله راه اندازی بورس مسکن توسط مسئولان اجرایی مطرح شده و بعد از مدتی این پیشنهاد و ایده به دست فراموشی سپرده می شود، این مسئله نشان می‌دهد مسئله بورس مسکن در کشور قابلیت اجرایی ندارد.

    وی با یادآوری این‌که پیشنهاد ورود مساکن مهر به بورس مطرح شده، اما این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که آیا مالکان این مساکن نسبت به طولانی شدن روند فروش املاک خود اقبال نشان می دهند، افزود:مسکن مهر بخش کوچکی از بازار مسکن را در کشور شامل می شود، از این رو باید مشخص شود که آیا زیرساخت های فنی، قانونی و اجرایی، اجازه ایجاد بورس مسکن به صورت گسترده را می دهد.

    به گفته وی، بازار مناسبی در بورس برای خرید و فروش نخواهد داشت و بعید می دانم در صورت راه اندازی بورس مسکن، خریداران و فروشندگان به سمت آن جذب شوند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس به خانه ملت گفت: طراحان راه اندازی بورس مسکن، هدف اصلی این مسئله را مقابله با دلال بازی اعلام کرده اند، اما به نظر می رسد که راه اندازی این بورس نمی تواند به وضعیت پرتلاطم بازار مسکن سامان بدهد، از این رو بهترین راه کار برای مقابله با دلال بازی در بازار مسکن، اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار