مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن مهر هزینه گزافی بر دست دولت گذاشت

عصر ساختمان- نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: دولت بهتر است در شورای‌عالی شهرسازی به وزارت نیرو حقی ویژه‌ اختصاص دهد تا مانع تحمیل هزینه‌های گزاف برای احداث تاسیسات آب، برق و فاضلاب به کشور شود.

مسکن مهر هزینه گزافی بر دست دولت گذاشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصساختمان» به نقل از ایرنا ، محمد رضا امیرکمالی افزود: مسکن مهر به دلیل نداشتن مطالعات دقیق مکان‌یابی، در نقاطی احداث شد که دارای سخت‌ترین شرایط برای ایجاد تاسیسات زیربنایی آب، برق و فاضلاب بود.

    وی ادامه داد: همین مکان‌یابی‌های نامناسب سبب شد بسیاری از این مسکن‌ها با معضل تامین آب و دفع فاضلاب مواجه شوند و علاوه برآن هزینه‌های بیشتری بر کشور تحمیل شود که چاره‌ای جز پرداخت این هزینه‌های گزاف نبود.

    نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر در باره تلاش دولت برای احداث مسکن اجتماعی و وظیفه وزارت نیرو برای تحمیل هزینه‌های بیشتر گفت: وزارت نیرو به عنوان وظیفه ذاتی و نیز یکی از اعضای شورای‌عالی شهرسازی این نکته را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده تا برای مکان‌هایی که برای این طرح می‌خواهند در نظر گیرند نقطه نظرات وزارت نیرو را لحاظ کنند.

    امیر کمالی با بیان اینکه گرچه وزارت راه وشهرسازی اعلام کرده به خاطر جلوگیری از ایجاد هزینه‌های مضاعف بر دوش دولت جاهایی کار را انجام خواهد داد که پیش از آن نظر مثبت وزارت نیرو گرفته شده باشد، ادامه داد: امید است که این اتفاق در عمل رخ دهد زیرا اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است بسیاری از معضلات کاهش یابد.

    نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر افزود: بر همین اساس و با هدف پیشگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر، انتظار می‌رود دولت برای وزارت نیرو در شورای‌عالی شهرسازی حقی ویژه در نظر بگیرد.

    وی گفت: شورای‌عالی شهرسازی دارای اعضای متعددی است و وزارت نیرو هم یک عضو است؛ ممکن است در احداث طرح‌های پیشنهادی سایر اعضا موافق احداث باشند اما از نظر وزارت نیرو محل در نظر گرفته شده نامناسب تشخیص داده شود اما به دلیل یک رای نظر وزارت نیرو لحاظ نشود.

    امیرکمالی افزود: اگر وزارت نیرو در این شورا دارای حق ویژه باشد هر زمان طرحی ارائه شود که دارای مکان نامناسب باشد وزارت نیرو می‌تواند با استفاده از این حق مانع اجرای طرح شده و از تحمیل هزینه‌های بیشتر جلوگیری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو