مدیران خودروعصر اعتبار

گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران را بشناسید

عصر ساختمان-معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران آخرین اخبار نرخ زمین و مسکن و اجاره در شهر تهران را اعلام کرد.

گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران را بشناسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین گفت: متوسط نرخ فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار سال 1398 شهر تهران حدود 16 میلیون و 950 هزار تومان بوده است که نسبت به فصل قبل، 16.6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 174.6 درصد افزایش داشته است.

    وی با بیان اینکه بیشترین نرخ فروش هر متر مربع زمین در منطقه 3 تهران با قیمتی حدود 34 میلیون تومان است، افزود: کمترین نرخ هم مربوط به منطقه 20 پایتخت با نرخ هر مترمربع حدود چهار میلیون و 800 هزار تومن بوده است.

    افشین افزود: بیشترین تغییر نرخ زمین نسبت به فصل بهار سال گذشته مربوط به منطقه یک تهران و کمترین تغییر نرخ مربوط به منطقه 16 است.

    معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران متوسط نرخ فروش هر متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار سال 1398 شهر تهران را حدود 13.1 میلیون تومان اعلام کرد که نسبت به فصل قبل و نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب 22.7 و 109.6 درصد افزایش داشته است.

    افشین تصریح کرد: در بهار امسال بیشترین و کمترین نرخ فروش هر متر مربع بنای مسکونی در شهر تهران به ترتیب مربوط به منطقه یک با 27.8 میلیون تومان و منطقه هجده تهران با 5.8 میلیون تومان بوده است.

    وی اضافه کرد: بیشترین رشد نرخ هر متر مربع زیر بنای مسکونی نسبت به بهار سال قبل مربوط به منطقه 9 و کمترین آن در منطقه 12 تهران بوده است.

    افشین درباره متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوی سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیر بنای مسکونی خاطرنشان کرد: نرخ معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در بهار سال 1398 شهر تهران به حدود 40 میلیون تومان رسید که 17.4 درصد بیشتر از فصل قبل و 35 درصد بیش از بهار 1397 بود.

    به گفته وی مناطق یک و 20 تهران به ترتیب با 69.5 و 18.6 میلیون تومان رکورد دار بیشترین و کمترین مبلغ اجاره در تهران بوده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار