مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد

ساماندهی بناهای تاریخی در سیستان و بلوچستان

عصر ساختمان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تعدادی از آثار تاریخی از جمله آرامگاه خواجه و آرامگاه غلام رسول به صورت مشارکتی با اداره‎کل اوقاف و امور خیریه ساماندهی می‌شود.

ساماندهی بناهای تاریخی در سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، کامبیز مشتاق گوهری در نشست مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، اظهار داشت: تعامل نزدیک بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل اوقاف و امور خیریه می‌تواند باعث حفاظت بهتر از بقاع متبرکه استان که در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده شود.

    وی با اشاره به اهمیت معماری سنتی افزود: معماری سنتی در بقاع متبرکه می‌تواند باعث افزایش آرامش در نزد گردشگران مذهبی شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره‌هایی با مرکزیت بناهای آرامگاهی به صورت مشارکتی خبر داد و گفت: برخی از آثار تاریخی از جمله آرامگاه خواجه و آرامگاه غلام رسول به صورت مشارکتی ساماندهی می‌شود.

    مشتاق گوهری تاکید کرد: ملاحظات میراث فرهنگی باید در زمینه بناهای مذهبی در نظر گرفته شده و هرگونه دخل و تصرف باید مطابق با ضوابط میراث فرهنگی باشد.

    وی گفت: برگزاری این دیدار در راستای افزایش تعاملات فی‌مابین بین دو سازمان پس از تدوین تفاهم‌نامه بین رؤسای سازمان است و می‌کوشیم تا در این زمینه از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

    مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این نشست خواستار برگزاری نشست‌های متعدد و منظم در این زمینه  شد و گفت: این نشست‌ها می‌تواند تا حد زیادی مشکلات موجود را کاهش دهد.

    حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی گفت: از نظرات کارشناسان میراث فرهنگی در حوزه بناهای تاریخی متبرکه استقبال خواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار