مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده شاهرود و میامی در مجلس؛

کریدور راه‌آهن شمال-جنوب تایید شد

عصر ساختمان- نماینده شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به بهبود شاخص‌های توسعه در شرق استان سمنان، گفت: اتمام مطالعات توجیهی و تایید پروژه کریدور راه‌آهن شمال-جنوب یکی از این زیرساخت‌ها است.

کریدور راه‌آهن شمال-جنوب تایید شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، سید حسن حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه شاخص‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در سطح شرق استان سمنان رو به رشد هستند، ابراز داشت: مطالعات توجیهی پروژه کریدور راه‌آهن شمال به جنوب شامل اینچه برون، شاهرود، طبس به اتمام رسید و طی نشست اخیر با وزیر راه و شهرسازی با نظر مثبت این وزارتخانه تائید شده است.

    وی همچنین افزود: این پروژه که نه‌تنها شاهرود و استان سمنان را منتفع خواهد کرد بلکه به‌عنوان یک کریدور ریلی فراملی شناخته می‌شود، می‌تواند شاهراه ریلی میان کشورهای آسیای میانه و آسیای غربی و اروپا باشد که این کشورها را به آب‌های آزاد متصل می‌سازد.

    افزایش 20 برابری ترانزیت کالا با تحقق کریدور راه‌آهن شمال-جنوب

    عضو خانه ملت بابیان اینکه شاهرود در مرکز کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب قرار می‌گیرد، ابراز کرد: با انجام این پروژه، حجم ترانزیت کالا در این مسیر به 20برابر افزایش خواهد یافت و می‌تواند فواید اقتصادی خوبی به‌کل کشور برساند.

    حسینی شاهرودی ضمن ابراز اینکه تاکنون چند هلدینگ بزرگ داخلی و خارجی برای اجرای این عملیات عظیم و راهبردی به‌صورت بی‌اوتی و فاینانس اعلام آمادگی کرده‌اند تا در این پروژه همراهی داشته باشند، گفت: از سوی دیگر با امضای جمعی از نمایندگان استان‌های منتفع، پروژه مذکور از سال گذشته در پیوست 20 بودجه سنواتی کل کشور قرار گرفت و هرساله ردیف اعتباری مشخصی برای اجرای کامل به آن تخصیص خواهد یافت.

    وی درباره دیگر اقدامات انجام‌شده در سال‌های اخیر، ابراز کرد: مشکلات عدیده البرز شرقی که می‌رفت به حوزه تولید آسیب برساند و یک هزار و 200 نفر را بیکار کند امروز خوشبختانه حل و 500 شغل جدید هم در این مجموعه ایجادشده است.

    ایجاد ظرفیت 1000 اشتغال در معادن مس و سرب

    نماینده شاهرود و میامی در مجلس همچنین بابیان اینکه در سه سال اخیر، شش معدن به فراوری رسیده است، ابراز داشت: معادن مس و سرب بالغ‌بر یک هزار نفر اشتغال و چند پروژه بزرگ اقتصادی و صنعتی ازجمله فاز دو و سه فولاد شاهرود و احداث کارخانه 300 تنی ذوب‌آهن شاهرود و طرح توسعه طب پلاستیک در زمره اقدامات انجام‌شده هستند.

    حسینی شاهرودی بابیان اینکه راه‌اندازی کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم یا آهک در شاهرود از دیگر طرح‌هایی است که برای انجام آن رایزنی‌های لازم صورت گرفته است، گفت: این طرح می‌تواند کشور را از واردات کاغذ بی‌نیاز و جنگل‌ها را حفظ کند از سوی دیگر این طرح می‌تواند اشتغال خوبی را نیز به شرق استان سمنان تزریق کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو