مدیران خودروعصر اعتبار

رجبی مطرح کرد:

نقش مخرب مشاوران املاک در افزایش اجاره مسکن

عصر ساختمان-رئیس کمیته نظام مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس گفت: در بسیاری از موارد مالکان برای اجاره مساکن خود نرخ معقولی را تعیین می کنند، اما مشاوران املاک با بازار گرمی، مالک را ترغیب به افزایش نرخ اجاره مسکن می کنند.

نقش مخرب مشاوران املاک در افزایش اجاره مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، فرج الله رجبی رئیس کمیته نظام مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش 30 درصدی نرخ اجاره مسکن در چند ماه اخیر، گفت: متأسفانه این مسئله فشار سنگینی را بر مستأجران وارد کرده و خانوارها عملا توان پرداخت اجاره بها را ندارند.

    دولت باید برای ساماندهی بازار اجاره مسکن از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند

    قطعا دولت باید برای کاهش تلاطمات بازار اجاره مسکن برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشد، البته اجرای این برنامه ها باید با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی صورت گیرد، زیرا تکیه به ظرفیت های دولتی نمی تواند در این رابطه راه گشا باشد
    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا دولت باید برای کاهش تلاطمات بازار اجاره مسکن برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشد، البته اجرای این برنامه ها باید با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی صورت گیرد، زیرا تکیه به ظرفیت های دولتی نمی تواند در این رابطه راه گشا باشد.

    بازار گرمی مشاوران املاک برای افزایش اجاره مسکن در کشور

    وی با انتقاد از نقش مشاوران املاک در افزایش نرخ اجاره مسکن، گفت: متأسفانه در بسیاری از موارد مالکان برای اجاره مساکن خود نرخ معقولی را تعیین می کنند، اما مشاوران املاک با بازار گرمی، مالک را ترغیب به افزایش نرخ اجاره مسکن می کنند.

    وزارت راه باید به مسئله فعالیت مشاوران املاک ورود کند

    رجبی ادامه داد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی باید به مسئله فعالیت مشاوران املاک ورود کرده و نسبت به ساماندهی این حوزه اقدام کند، قطعا وزارتخانه باید از این بخش برای بهبود وضعیت بازار مسکن کمک بگیرد.

    ساماندهی بازار اجاره مسکن نیازمند سیاست گذاری دقیق است

    رئیس کمیته نظام مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس گفت: ساماندهی بازار اجاره مسکن نیازمند سیاست گذاری دقیق است، اما برای تحقق این مسئله باید اطلاعات دقیقی از میزان مساکن اجاره ای تهیه کرد، از این رو وزارت راه می تواند با استفاده از ظرفیت های مشاوران املاک در جهت تحقق این مسئله اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار