مدیران خودروعصر اعتبار

تامین مسکن معلولان در کشور

عصر ساختمان- دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی کشور: تاکنون ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن برای خانواده‌های ۲ معلول تامین و به آنان تحویل شده است.

تامین مسکن معلولان در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما، ربوبی روز دوشنبه در کارگروه منطقه‌ای مسکن خانواده‌های 2 معلول که با حضور استان‌های اصفهان، قم، چهار محال و بختیاری و مرکزی  در اراک برگزار شد، گفت:  14 هزار و 200 خانواده با 2 عضو معلول در سطح کشور نیازمند مسکن مناسب هستند که تاکنون 6 هزار و 800 واحد برای این خانواده‌ها تامین و به آنان تحویل شده است.

    وی افزود: ساخت این واحدها از سال 94 در تفاهم‌نامه بین سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی مسکن و انجمن خیران مسکن ساز کلید زده شده و بیناد مستضعفان تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای ساخت واحدهای مسکونی ویژه خانواده های 2 معلول تامین کرده است.

    دبیر ستاد مسکن سازمان بهزیستی گفت: همچنین برای ساخت این واحدها 400 میلیون ریال تسهیلات با بهره کم و 100 میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.

    ربوی افزود : همچنین بسیج سازندگی ساخت پنج هزار واحد مسکونی در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر را آغاز کرده که 600 واحد آن ساخته شده است.

    وی گفت : وضعیت مشارکت خیران در استان مرکزی مطلوب است و استان کمتر برای دریافت اعتبار از سازمان درخواست کمک دارد و این مهم نشانه توجه خیران در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است.

    مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور نیز گفت: ساخت 10 هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی ویژه خانواده‌های با 2 عضو معلول به همت این مجموعه عملیاتی شده است.

    سلکی افزود: خیران 40 هزار واحد مسکونی در سال‌های گذشته برای خانوارهای بی بضاعت تامین کرده‌اند و لازم است انجمن خیران مسکن ساز در استان‌ها در راستای تامین خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر تقویت شود و نباید این مهم مورد غفلت قرار گیرد.

    مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: 2 هزار و 193 واحد مسکونی از ابتدای آغاز نهضت ساخت مسکن ویژه مددجویان در این استان واگذار شده است.

    امینی افزود: 150 واحد از این تعداد در سال گذشته و امسال به متقاضیان تحویل شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز گفت: برای 4 هزار و 800 واحد مسکونی در سال جاری تسهیلات ساخت تصویب شده است.

    «محمدرضا رضافرح» افزود: چهار هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد در اختیار آسیب دیدگان سیل قرار گرفته است و  هزار و 60 میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض نیز امسال در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

    65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار