مدیران خودروعصر اعتبار

یارمحمدی مطرح کرد:

خانوارها توان مالی برای خرید مسکن ندارند

عصر ساختمان-عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه در شرایط کنونی بخش اعظمی از خانوارها به دلیل افزایش نرخ اجاره مسکن دچار مشکلات اقتصادی شدیدی شده اند و این مسئله موجب تشدید مهاجرت معکوس در کلانشهرها شده است.

خانوارها توان مالی برای خرید مسکن ندارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش 30 درصدی قیمت اجاره مسکن در کشور، گفت: قیمت مسکن همواره تابعی از وضعیت عرضه و تقاضا است، یعنی آنکه به هر میزانی که تقاضا بالا رفته و عرضه کاهش یابد، قیمت مسکن افزایش خواهد یافت، از این رو وضعیت بازار اجاره مسکن نیز از این امر مستثنی نیست.

    خانوارها توان مالی کافی برای خرید مسکن را ندارند

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت مسکن در یک سال اخیر بیش از 120 درصد افزایش یافته و این مسئله موجب شده که خانوارها توان مالی کافی برای خرید مسکن را نداشته باشند، البته در چند ماه اخیر قیمت مسکن در مسیر نزولی قرار گرفته و این روند تداوم خواهد داشت.

    خانوارها مجبور به تأمین مسکن اجاره ای شده اند/افزایش نرخ اجاره مسکن در چند ماه اخیر

    با افزایش قیمت مسکن و کاهش معاملات خرید و فروش به دلیل گرانی چشمگیر، خانوارها مجبور به تأمین مسکن اجاره ای شده اند و این مسئله موجب افزایش نرخ اجاره مسکن در چند ماه اخیر شده است
    وی گفت: با افزایش قیمت مسکن و کاهش معاملات خرید و فروش به دلیل گرانی چشمگیر، خانوارها مجبور به تأمین مسکن اجاره ای شده اند و این مسئله موجب افزایش نرخ اجاره مسکن در چند ماه اخیر شده است.

    تشدید مهاجرت معکوس در کلانشهرها به علت گرانی اجاره مسکن

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: متأسفانه در شرایط کنونی بخش اعظمی از خانوارها به دلیل افزایش نرخ اجاره مسکن دچار مشکلات اقتصادی شدیدی شده اند و این مسئله موجب تشدید مهاجرت معکوس در کلانشهرها شده است.

    تولید مسکن تنها راه کار ساماندهی بازار اجاره

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من تنها راه‌کار ساماندهی بازار اجاره مسکن، تولید مسکن به ویژه مسکن استیجاری و افزایش عرضه است، در آن صورت می توان به بهبود وضعیت و متعادل شدن قیمت ها امید داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار