مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد؛

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی ثبت اسناد و املاک کشور

عصر ساختمان- خدائیان از واریز یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان معوقات بانکی این سازمان به حساب خزانه در سال گذشته خبر داد.

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی ثبت اسناد و املاک کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری و آیین افتتاح پروژه‌های فناوری اطلاعات اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از دستگاه‌های حاکمیتی و تأثیرگذار است که نقش مهمی در رشد و توسعه کشور دارد.

    وی افزود: این سازمان با تثبیت مالکیت مانع بروز درگیری‌ها می‌شود و سازمان ثبت اسناد علی رغم اینکه یک دستگاه در امور اقتصادی نقشی ندارد، اما در اقتصاد مقاومتی کار‌های زیادی انجام می‌دهد به عنوان مثال در پرداخت معوقات مالیاتی نقش زیادی دارد، زیرا هیچ سندی صادر نمی‌شود تا معوقات مالیاتی آن پرداخت شود.

    صدور 2 میلیون سند در 6 ماهه نخست امسال
    خدائیان گفت: در 6 ماهه نخست امسال 2 میلیون سند صادر شده که تمام مالیات‌های آن‌ها پرداخت شده است.

    وی افزود: افرادی هستند که وام‌های کلان دریافت می‌کنند، اما اقساط را پرداخت نمی‌کنند که سازمان ثبت از طریق وصول اجرائیات معوقات را دریافت می‌کند؛ در سال 97 سازمان ثبت بیش از 10 هزار تومان معوقات بانکی را دریافت کرد و در 6 ماهه نخست امسال بیش از 7 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی دریافت شده است.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت اسناد خودش درآمد دارد و در سال گذشته یک هزار و 400 میلیارد تومان معوقات بانکی خود را به حساب خزانه واریز کرده است.

    جلوگیری از زمین خواری با اجرای سند کاداستر
    وی گفت: هر گونه نقل و انتقال ملکی در سازمان ثبت موجب جلوگیری از پولشویی می‌شود، لذا سازمان ثبت از زمین خواری با اجرای سند کاداستر جلوگیری می‌کند.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یکی از اقدامات انجام شده در سازمان ثبت اسناد در دوره جدید قوه قضاییه پیگیری از جرم در دورن و بیرون سازمان است. یکی از راه‌های جلوگیری از جرایم در بیرون سازمان راه اندازی سرویس تصدیق اصالت اسناد است.

    شناسایی سند اصلی از جعلی با راه‌اندازی سرویس تصدیق اصالت اسناد
    خدائیان تصریح کرد: افراد توانایی تشخیص اصل سند از سند جعلی را ندارند که با راه اندازی سرویس تصدیق اصالت اسناد می‌توانند با وارد کردن اطلاعاتی در سامانه به اصل یا جعلی بودن سند پی ببرند.

    وی افزود: سامانه دیگری که امروز راه اندازی می‌شود، سامانه شناسایی ذی نفع واحد در ثبت شرکت‌ها و واحد‌های غیر تجاری است که این سامانه نشان می‌دهد که در حال حاضر کدام شخص حقیقی و یا حقوقی نقش اصلی را در شرکت‌ها دارند که این سامانه از رانت در دستگاه‌های دولتی جلوگیری می‌کند.

    کاهش 9 درصدی ثبت ازدواج در 6 ماهه نخست امسال
    خداییان با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 316 هزار و 716 واقعه ازدواج ثبت شده است و 9 درصد کاهش را نشان می‌دهد، گفت: در همین مدت 101 هزار طلاق ثبت شده است که 2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

    وی گفت: در 6 ماهه نخست امسال برای 270 سردفتر و دفتریار متخلف حکم انفصال موقت صادر شد و برای 23 نفر نیز حکم صلب صلاحیت صادر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار